Jump to content

Tynne, ufora og tettsittande skinnhansker til fritidsbruk.


magnum_mauser

Recommended Posts

Eg ser etter skinnhansker til jakt og friluft. Dei bør derfor sitte nokonlunde tett, slik at ein klarer å betjene f.ex våpen, glidlåser osv, og gjerne i ein litt dus farge.

 

Eg har funne litt hansker når eg har søkt på nettet, men fleire av dei har ein skrikande gulfarge og dei ser ut til å ha eit romslig snitt. Nokon som har eit tips til ein hanske som er verdt å sjekke ut?

Link to comment
Share on other sites

Hei. 
Monteringshansker for mekaniker kan være verdt å prøve.

Jeg «fikk» et par hansker av merke Mechanix som jeg synes er ypperlig tidlig i jakta, holder godt og gir god følelse. Beste tynne hanskene jeg har hatt. Ser at blandt annet Milrab og xxl fører disse, men ikke helt lik farge som jeg har. Koster litt. «Mine» ble funnet i bilen etter en jakttur med div kompiser og ingen ville vedkjenne seg dem. 
Biltema har noe monteringshansker som er litt billigere, har ikke prøvd dem. 

Link to comment
Share on other sites

Ikke skinnhansker riktignok, men bruker disse fra Biltema på avtrekkerhånd under felt- og jaktfeltskyting når vinteren ennå ikke har sluppet taket.
Etter hvert har jeg begynt å bruke dem i mange andre hverdagssammenhenger også. Fine å kjøre bil med bl.a.
De er ikke spesielt varme, men mye bedre en å være barfingret.
Arbeidshansker nylon/mikrofiber - Biltema.no

Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, Olemann said:

Jeg «fikk» et par hansker av merke Mechanix som jeg synes er ypperlig tidlig i jakta, holder godt og gir god følelse. Beste tynne hanskene jeg har hatt.

 

Jeg bruker bare Mechanix. Sliter ut 2-3 par i året på generelt vedlikehold, hobbysnekring, hage- og gårdsarbeid. Kjøper mange par i slengen fra eBay, eller fra XXL når de er på tilbud. De lager en hel haug forskjellige hansker, jeg har prøvd et par forskjellige og har endt opp på den originale til generell bruk. De sitter så godt på mine hender, og stoffet på fingrene er så tynt, at jeg kan plukke opp og bruke ganske små skruer med dem på. Har dermed også god følelse med en avtrekker.

 

Har tenkt på å kjøpe en helt enkel tactical til bruk på jakt, men det er veldig lett å bare gripe arbeidshanskene og stryke til skogs. 

Link to comment
Share on other sites

... jeg har forøvrig hatt et par gode skinnhansker til utendørsbruk, type skrikende gult uforet hjorteskinn laget oppi Rocky Mountains for ekte kåbbåier og kjøpt i rodeobutikk.

 

Den skrikende gulfargen ble borte med det første regnskyllet og en runde med lærfett, men fortsatte å farge av på hendene mine - mye - hver gang de ble våte, mao minst annenhver gang de ble brukt i dette landet. Når de ble våte ble de skikkelig klamme, type ordentlig ekkelt å ha på seg. De brukte evigheter å tørke og måtte "knekkes" når de endelig var tørre, og var altfor tykke til å være fristende å skyte med. Nå ligger de i en kasse på loftet og mangler fingerspiss på tommel - pekefinger - langfinger på begge hender, etter at jeg slet hull og så skar bort tuppen for å stoppe revning, og det er hull i håndflaten på høyre. Nå ser de mer ånkli kåbbåi ut enn noengang og jeg klarer ikke kaste dem.

 

Men spesielt praktiske var de ikke. Mechanix er en helt annen liga. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...