Jump to content

Sig Sauer P226 x-six supermatch - produksjon slutt?


JB

Recommended Posts

Hei!
 

Har fulgt med og fått mye god info her på kammeret siden jeg begynte som fersking med pistolskyting. Det har endt opp med at jeg nå selger et par av pistolene mine for heller å legge pengene i en x-six supermatch. Et glimrende våpen har jeg forstått etter hvert. Men når Sig nå legger ned i Tyskland blir denne pistolen borte virker det som. Er imidlertid så heldig å ha fått reservert en av de siste som kommer til landet. 
 

Var litt redd for at deler osv ville bli vanskelig å få tak i etter hvert. Men det virker som man har forberedt seg på dette og har sikret lager av diverse deler for årene fremover. Så da tenker jeg at det ikke er noe å bekymre seg for.

 

Er det noen som vet mer om dette eller har synspunkter om fremtiden med en x-six etter at Tysklandsfabrikken er lagt ned?

 

=)

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Think! said:

Tviler på at det sitter en mann i USA å bestemmer hva toleransene skal være. Når tyskerene har utviklet og testet et "program" som funker i CNC maskinen, så bruker de vel det.

Mulig det. Jeg tenker at det som er fra øverste hylle produsert i Europa overgår som regel tilsvarende nivå i USA. 

Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, hipshot said:

 

Hvor har du dette fra? Kan du gi noen eksempler?

Er det her vi skal begynne med at jeg kommer med eksempler på noe og så skal du motbevise det? Legg merke til at jeg skriver "som regel". Men et åpenbart eksempel kan du få. Jeg tror kvalitetskontrolløren på Smith sitt Performance Center vill fått sparken hvis han jobbet hos Korth eller Manurhin. Du har ikke sagt det, men bare så det er klart, jeg mener ikke at våpen produsert i USA er dårlig.

47 minutes ago, amatør said:

Jeg har sammenliknet en HK MR223 med en MR556, og la raskt merke til til at finishen til den amerikanske var simplere. 

 

Pussig at i Europa har geværet navn fra tommer, og i USA fra millimeter....

Det er litt min oppfatning og. Jeg synes ofte at listen legges litt lavere rett og slett. Hvorfor vet jeg ikke, men det kan kanskje de produserer så stort volum at enkelt ting blir litt dårligere, eller kanskje det har noe med økonomi å gjøre. Har inntrykk av at det meste selges i bøtter og spann uansett så da slipper man unna med noen småting her og der.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Jeger41 said:

Er det her vi skal begynne med at jeg kommer med eksempler på noe og så skal du motbevise det? Legg merke til at jeg skriver "som regel". Men et åpenbart eksempel kan du få. Jeg tror kvalitetskontrolløren på Smith sitt Performance Center vill fått sparken hvis han jobbet hos Korth eller Manurhin. Du har ikke sagt det, men bare så det er klart, jeg mener ikke at våpen produsert i USA er dårlig.

 

Jøje meg.

 

Men OK, vi kan godt det.

 

Jeg har eiet to revolvere fra Performance senter. Jeg solgte dem kun fordi de ikke passet meg. Begge to var fantastiske våpen. Kanskje får du bedre, kanskje ikke. Men kvaliteten var absolutt topp. 

 

Du trekker sammenligning til Korth - den gamle eller den nye? I enkelte av avertissementene for Korth er de så frekke at de viser film om den gamle versjonen. Etter min mening er det aldeles på kanten. Men navnet betyr vel det meste her.

Link to comment
Share on other sites

Den gamle Korth`n, vet ikke noe om den nye bortsett fra at jeg like utseende. Jeg har vært gjennom 2 Performance Center revolvere selv. Jeg er ikke imponert over at Smith sine våpensmeder har gått over dem og sørget for at de skal være topp kvalitet. Jeg har en i skapet som jeg er glad i, men den har krevd en del jobb for å bli slik jeg mener den burde blitt levert. Manurhin er ferdig når du får den. Og den er mye tightere enn Smith`n og samme ammo får mer fart i Manurhin til tross for at Smith`n har lengre løp (riktignok bare 1/2").

 

Så kan man si at en Manurhin koster mer så det skulle bare mangle at den er bedre. Poenget mitt var at den amerikanske Smith`n er gjennomgått og utbedret på et eget performance center og skal være det beste de leverer. Altså deres øverste hylle.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...
On 8/29/2022 at 11:54 AM, TRW said:

Hei de USA produserte er i støpt stål mens de tyske var frest ut med cnc maskiner.Derfor billigere pris også.

Det stemmer. Og sammenligner du en P210 Super Target, med en P210 Target produsert i USA, så skjønner du at her er det som natt og dag. Tyske er så tight og fin at du vil ikke tro det, men den fra USA virker veldig slarkete i forhold. Her er det ikke samme toleranser, det er helt tydelig. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...