Jump to content

Galskapen vil ingen ende ta....politiet beslaglegger lekevåpen.


Tjukkas

Recommended Posts

  • 2 months later...

https://www.nrk.no/trondelag/video-viser-rusa-mann-som-siktar-med-vapen-ut-mot-sentrumsgata-pa-_lille-new-york_-i-verdal-1.15534368

 

En uke, og politiet har ikke "  ikkje fått verifisert 100 prosent. Vi har opplysningar om at det ikkje var eit ekte våpen, men det er jo ting vi jobbar med å finne ut av, seier ho til NRK.

 

Men de mener seg kompetente til å sjekke gjennom våpenskapene våre for å avdekke ulovligheter....

  • Thanks 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Politiet har visst ikke "våpenet", ser det ut til:

 

Quote

– Vår prioritet no er å få tak i våpenet, og få kontroll på det. Uansett om det er eit ekte eller eit uekte våpen, så er det viktig, fastslår ho.

 

Hvorfor de ikke sikret seg "beviset", kan man jo lure på, siden innehaveren sier dette:

 

Quote

Eg tenkte at eg heller måtte skunde meg å kontakte politiet, fortel dagleg leiar Abdalkarim Muhammad Sis til NRK.

Han heldt kontakten med politiet fram til ein patrulje kom til staden fem til ti minutt seinare.

 

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Jegermeistern said:

Politiet har visst ikke "våpenet", ser det ut til:

 

 

Hvorfor de ikke sikret seg "beviset", kan man jo lure på, siden innehaveren sier dette:

 

 

 

Man trenger vel ikke være spesielt skarpsynt for å forestille seg at grunnen til dette mest sannsynlig er at våpenet var borte da patruljen kom fram, og at de ikke har klart å finne det igjen. Dere gjør dette litt unødvendig dumt nå.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, fleskebacon said:

   -   våpenet var borte da patruljen kom fram,  -

 

Hvis man forutsetter at "sikteren" og hans 3 kumpaner var korona-arbeidsløse tryllekunstnere, som hadde forberedt et "gjenstand-forsvinner-i-løse-lufta"-nummer, er dette en ganske sannsynlig teori.

 

Under de aller fleste andre forutsetninger ville en meterlang gjenstand av plast og metall kunne gjenfinnes på stedet, eller i umiddelbar nærhet.

 

Edited by Jegermeistern
Link to comment
Share on other sites

On 6/14/2021 at 11:31 AM, Jegermeistern said:

 

Hvis man forutsetter at "sikteren" og hans 3 kumpaner var korona-arbeidsløse tryllekunstnere, som hadde forberedt et "gjenstand-forsvinner-i-løse-lufta"-nummer, er dette en ganske sannsynlig teori.

 

Under de aller fleste andre forutsetninger ville en meterlang gjenstand av plast og metall kunne gjenfinnes på stedet, eller i umiddelbar nærhet.

 

 

Jeg skjønner at du bare troller, men allikevel: Klarer du helt oppriktig ikke å se for deg en eneste sannsynlig måte dette kan ha skjedd på, at våpenet ikke lenger er på stedet når politiet kommer? Seriøst? 😂

 

For øvrig:

https://www.nrk.no/trondelag/siktet-med-ak-47-i-verdal-sentrum-_-vapenet-er-ekte-og-plombert_-sier-politiet-1.15538664

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Oi.

 

Har selv delt ut tommhylser til barn i forbindelse med utstillinger, og det synes de var veldig spennende. Foreldrene var også tilstede, og jeg fikk ingen negative reaksjoner. Utrolig hva politiet blandes inn i, men de har vel blitt tipset av noen overbekymrede foreldre som ikke har greie på slikt. Og de må undersøke når de får tips. 

Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, psg-1 said:

Oi.

 

Har selv delt ut tommhylser til barn i forbindelse med utstillinger, og det synes de var veldig spennende. Foreldrene var også tilstede, og jeg fikk ingen negative reaksjoner. Utrolig hva politiet blandes inn i, men de har vel blitt tipset av noen overbekymrede foreldre som ikke har greie på slikt. Og de må undersøke når de får tips. 

Fra vg: 

Quote

En mann i 30 årene har delt ut kaliber.22-patroner og tomhylser til flere barn i Tønsvika og Krokelvdalen i Tromsø, melder politiet i Troms på Twitter.

– Vi er i kontakt med mannen nå og sørger for at utdelingen tar slutt, skriver de.

Politiet ransaker adressen til mannen etter mer ammunisjon.

– Det vil jo bli en anmeldelse, men uten å spekulere for mye er dette er en type sak som kan fint avgjøres med et forelegg, sier operasjonsleder Per Arve Aas til VG.

Barnas foreldre var meldere av hendelsen. Flere av dem har sørget for at patronene barna mottok er i politiets hender nå.


Jeg håper at politiet får denne rett i fleisen tilbake (Om det bare er snakk om tomhylser). For om dette går upåaktet hen, da kan vi alle kysse rettighetene våre farvel.

Edited by jlovold
Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, Wintel said:

Her står det jo svart på hvitt at fyren ga ut skarpe patroner. Politiets reaksjoner på sin plass.

Vel, 

 

Quote

– Det vil jo bli en anmeldelse, men uten å spekulere for mye er dette er en type sak som kan fint avgjøres med et forelegg, sier operasjonsleder Per Arve Aas til VG.


Vel, om han deler ut skarpe patroner til småbarn, da holder det vel strengt tatt ikke "bare med et forelegg"...

Det var den setningen som fikk meg til å stusse, samtidig med at journalister flest ikke aner hva som er forskjellen på en patron og en hylse. Det jeg frykter er at vi er på vei til britiske tilstander, der politiet rykker ut og sperrer av området om noen finner en .22lr tomhylse...

Link to comment
Share on other sites

Wow, ja det var litt mer utdypende i VG...
Hadde faktisk ikke regnet med det, men hvis det faktisk er snakk om skarpe .22 patroner er reaksjonen fra politiet selvsagt på plass.
Er ellers enig med jlovold om at akkurat den setningen der høres litt rar ut. Skarpe patroner som godteri er vel ikke noe som løses "bare med et forelegg" i disse tider.... Time will show...

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skulle det ikke løses med et forelegg? Mener dere at fyren skal i fengsel for dette?

 

Selvfølgelig kan han nekte å vedta forelegget, og i så fall ender saken i retten, men jeg vil anta at man prøver å gi forelegg først for å ikke sløse med tid og penger. Er nokså mye som kan avgjøres ved forelegg her i landet.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Vargen said:

Hvorfor skulle det ikke løses med et forelegg? Mener dere at fyren skal i fengsel for dette?

 

Selvfølgelig kan han nekte å vedta forelegget, og i så fall ender saken i retten, men jeg vil anta at man prøver å gi forelegg først for å ikke sløse med tid og penger. Er nokså mye som kan avgjøres ved forelegg her i landet.

Lagt i bakken av fire bevæpnede politifolk, samt husransakelse... Og kjent for politiet fra før.

Jeg mener at "årelating" eller "innesperring" ikke nødvendigvis er den beste medisinen, men kan fort tenke meg at det burde vært noe psykiatri inne i bildet her. Nå vet vi ikke hele historien, men dette er uansett ikke ting man gir til unger.

Joda, ufarlig helt til de finner et rør eller borer et hull med 5,5-6mm diameter, og prøver å klaske til patronen med en hammer...
 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...