Jump to content

Data ut fra serienr. ?


Thorr

Recommended Posts

Det finnes lister på nettet, søk på Husqvarna så finner du dem. Jeg har nylig sett dem.

Om du vil gi meg serienummeret så har jeg den originale kilden som er en bok "Husqvarna jaktvåpen 1870-1977" der jeg nok vil finne noe. Men nummerseriene er ikke helt å stole på, de rotet endel.

Link to comment
Share on other sites

Takk for opplysningen 🙂 Det ser ut til å stemme presis. Er nok 6, og ikke 7 skudd i magasinet. Har ingen våpentillatelse selv så det må vel selges eller plomberes i flg. brev fra Politiet. Vet du hva verdi et slikt våpen kan ha?

 

 

 

Edited by Thorr
Link to comment
Share on other sites

Verdien på en slik er nok lav. Det har vært en utvikling innen 22LR-våpen (og andre våpen) og det er lett å kalle slike gamle rifler for "skrot" i dag. Det er selvsagt opp til enhver Personlig ville jeg nok bare levert den til destruksjon. Plombering er meget kostbart.
Dersom du vil beholde den skal det være mulig å få ervervstillatelse på slike med grunnlag "affeksjon".

 

K

Link to comment
Share on other sites

I 1953 var dette en god salongrifle, og dersom du skal bruke den til jakt er den fremdeles helt grei. Om du planlegger å drive jakt ville jeg tatt jegerprøven og fått den som jaktvåpen. Husk på at du slipper gebyr for søknad når det er arv.

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Thorr said:

Tusen takk for svar :) 

Da er det mulig min sønn, som er inngiftet i 'jegerfamilie', vil overta bestefars gamle salongrifle. Affeksjonsverdien er viktig her 😉 

Dersom noen jakter, så har de jegerprøven, og det skal være en formalitet å få overta den. Søknaden, ved overtagelse ved arv skal også være gratis.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...