Jump to content

Soft touch / Dura Touch / gummiert grep?


Bell

Recommended Posts

Har ei halvautomatisk hagle med syntetisk stokk som er sabla glatt, spesielt når det er vått. Den skulle gjerne fått seg en ny overflatebehandling med litt mer grep. Har fikla litt med Sakos soft touch og Brownings Dura Touch (ikke den klissete varianten, men den de har nå) og tror det hadde vært optimalt - liker spesielt godt Sakos finish. 

 

Noen her som har peiling på hva som kan brukes? Min google fu gir ikke svar. Original plasti-dip utgår, den blir for glatt og holder ikke. Ser at plasti-dip har noe som heter Super grip som skal være med tacky, men har ikke funnet denne i Norge. Også litt usikker på hvor holdbart dette er. Det bør helst være slitesterkt, så kanskje to-komponent er veien å gå?

 

Edited by Bell
.
Link to comment
Share on other sites

Får bare blande sikaflexen med nok tynner til at den går i malingssprøyta da :)

 

Planen var igrunn å finne noe som jeg kunne sprøyte stokken med jevnt over, sikaflexen passer vel best i pistolskjefte / avgrensa felt på framstokken. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke om sikaflexen egner seg for bruk i sprøyte, uansett mengde tynner, men jeg har mine tvil😄

Jeg har brukt malersvamp og tynnet med white-spirit. Når det gjelder bruk på avgrensede områder, så tilsier min erfaring at akkurat sikaflexen nok er beste egnet når en dekker hele. Jo færre "kanter", desto mer holdbart virker det som det blir. Og ikke virker det som kantene er lette å få pene heller. Men jeg er en klæddsmed, som verken evner å ha, eller har, fokus på det estetiske. 

Jeg har fått mye artige kommenterer på utseende på Remington ADL synthetic'en min😉

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...