Jump to content

Første våpensøknad og boadresse


Chris101

Recommended Posts

Hei alle sammen.

 

Jeg har tenkt til å sende inn min første våpensøknad, jeg bor sammen med kjæresten min i en tomanns leiebolig, men er usikker på hvordan det er med regler og ang regler ifht boadresse. Min folkeregistrerte boadresse er hos mine foreldre grunnet stipendet til kjæresten min, kan jeg registrere våpen i denne leiligheten selv om min boadresse er ett annet sted? 

 

Takk for svar!

 

Link to comment
Share on other sites

Nåværende våpenlov og forskrift så skal våpen oppbevares på folkeregisteret adresse og er den adressen man må oppgi i søknaden.

 

I forslaget til ny våpenforskrift så åpner man opp for oppbevaring andre steder enn folkeregistrert adresse, men må da opplyse politiet om det. Rykte sier at ny forskrift blir vedtatt til sommeren

Edited by Anonymrifle
Link to comment
Share on other sites

 

Den adressen du står oppført med i Folkeregisteret er din offesielle adresse og den er den som skal (alltid) oppgis.    Det enkleste er nok å bare å melde flytting til nåværende adresse før du søker om våpenløyve.

Edited by rhb
misnøye med min ironiske/"useriøse" tilnærming
  • Like 1
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

Best skal gå fram for å bryte loven? Beklager, men den drøye og bent ut idiotiske påstanden der får du forklare eller trekke, @rhb. Jeg klarer ikke lese trådstarters innlegg som annet enn et seriøst spørsmål om et fagfelt som ikke engang øvrigheta noensinne har blitt enige om. Og hvis du leser det som om trådstarter fisker etter tips for å snike noe under politiets radar så har du en annen forståelse av norsk språk enn meg, og jeg venter spent på forklaringen. 

Link to comment
Share on other sites

Svaret ditt er en haha-smiley? Voksent. 

 

Trådstarter skriver høflig og pent, stiller et spørsmål som er stilt flere ganger før her inne uten at det har ført til beskyldninger om at man er ute etter å bryte loven, du klemmer til med nettopp det og blir spurt om hvorfor. 

Link to comment
Share on other sites

1. Leste innlegget  og hans grunn for å ikke bruke den adressa han faktisk bor på er at dama har et eller annet stipend , muligens aleneboerstipend.

 

2.Brukte både artig smilefjes og ordene "hehe", "onkel-politi" og "skattefuten" ...noe som i mitt hode tyder på at jeg skrev en ironisk  kommentar.

3. jeg gav trådstarter et godt og seriøst svar på hans spm.

  .redegjørelse nok...??

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, rhb said:

...litt merkelig når folk melder seg inn på et seriøst våpenforum for å stille spm om hvordan man best skal gå frem for å bryte lova/ div lover...(!) hehe... du kan være glad du er anonym ...når onkel-poltiti, skattefuten og lånekassa smugleser innlegget ditt...😕

Den adressen du står oppført med i Folkeregisteret er din offesielle adresse og den er den som skal (alltid) oppgis i søknader og korrespodanse med det offentlige. Oppgir du en annen adresse i feks en våpensøknad har du gitt det som kalles "uriktige opplysninger" og risikerer ikke bare avslag/ event tilbakekall av løyve(når det blir oppdaget) , men også straff...    Det enkleste er nok å bare å melde flytting til nåværende adresse før du søker om våpenløyve.

 

Edited by bolt321
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...