Jump to content

Lei av å bære, men ikke råd til kløvhest?


jlovold

Recommended Posts

Så vidt jeg har kunnet observere, er det vesentlig flere hunder enn geiter rundt i de tusen hjem, hvertfall i urbane strøk.

 

En voksen hund kan bære 1/3 av kroppsvekta i kløv.

 

Det eventuelle minuset med hund, i forhold til geit, er at på lengre turer må man oftest ha med mat til hunden (jojo, man kan jo fore med nyfanget fisk, og litt resultat fra krypskyting - ), mens ei geit, eller en hest, greier seg med det de finner (hvis man ikke er på det høgste høgfjellet, da, der duger bare en skikkelig kløv-rein!).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
On 4/5/2021 at 3:59 PM, Jegermeistern said:

Så vidt jeg har kunnet observere, er det vesentlig flere hunder enn geiter rundt i de tusen hjem, hvertfall i urbane strøk.

 

En voksen hund kan bære 1/3 av kroppsvekta i kløv.

 

 

En hund kan ikke leve på det som vokser i naturen, men en geit spiser det meste.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Eller bare sitter på en benk lent fremover med en bok.. Jeg fikk med meg at noe nærmet seg og plutselig satte fanskapet opp farta 👊

Når det kommer til kamel så fikk en grunneier for noen år siden plutselig noen skilt på eiendommen der det sto jakt forbudt eller noe lignende. Noen smartinger hadde satt ut kameler og de var skuddredd måtte folk vite.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...