Jump to content

surr fra forhandler og 9måneder and counting


Lindbeck1

Recommended Posts

Hei! ble litt skriving men håper noen der ute kan hjelpe!

 

9 August 2020 kjøpte jeg ei rifla av en annerkjent jaktbutikk uten og ha godkjent søknad i orden. Betalte hele summen av børsa og fikk den på utlånserklæring. Vi fullførte knaden med min og forhandlerens info i butikken og butikken skulle sende den inn til våpenkontoret for meg. I midten av november velger jeg og ringe våpenkontoret på grålum i sarpsborg for å høre hvor langt de var kommet med godkjenningsprossesen. De sier at de ikke har mottatt noen søkand i mitt navn. Ringer så forhandler og de sier at de sendte søknaden ei uke etter at jeg var der og betalte og tok med meg børsa hjem. Jeg velger da og legge inn en ny søknad på samme rifle i midten av november. i slutten av november ringer jeg våpenkontoret igjen for å høre om de har mottat søknaden og blir da informert om at nå hadde jeg 2 søknader inne på samme våpen med samme serie/våpennummer. Jeg sier da at hun kan makulere den som kom inn sist så behandlingstiden gikk fortest mulig. I slutten av februar ringer jeg igjen og blir informert om at søknaden er godkjent, jeg har ikke fått mail, blir bedt om å sjekke søppelpost hvor jeg finner faktura på 748kr som jeg må betale for å få søknaden godkjent. Bra tenker jeg, endelig ferdig med dette. Så får jeg søknaden tilsendt i posten fra våpenkontoret hvor jeg da må få underskrift av forhandler. Det viser seg at søknaden jeg fylte inn sammens med eier/daglig leder av våpenbutikken har kommet inn ETTER søknaden jeg fylte ut og leverte på egenhånd 3,5 måned senere så da må søknaden sendes tilbake til forhandler for å få info derifra. Jeg sender så søknaden i posten til de. Blir oppringt i 4 mars hvor de trenger bilde av førerkortet for å fullføre søknaden. Sender det og ber spesifikt om at de sender søknaden tilbake til meg slik at jeg kan levere den til våpenkontoret personlig. Nå har det gått 1 måned siden jeg ble fortalt at søknaden har blitt sendt med posten tilbake til min adresse men jeg har fortsatt ikke fått den…. Jeg begynner å lure på om den har blitt glemt igjen eller blitt bort i posten.

 Er dette akseptablet av en annerkjent forhandler? Det har snart gått 9 måneder og jeg har fortsatt ikke papirer på at jeg lovlig eier rifla. Utlånserkleringen har gått ut for lengst og jeg er nødt til  be om ny hver eneste måned da den kun varer i 1 måned. Er dette grunnlag for å heve kjøpet?

 

Og om søknaden som faktisk er godkjent har blitt borte i posten, hva gjør jeg da? Må jeg starte prosessen på nytt igjen? Og havne bakerst i køen og vente igjen? Eller har de noen form for kopi på dette?

 

Hva sier folk? Hva hadde dere gjort i min situasjon?

 

Skal ringe våpenkontoret igjen etter påske. Prøvde i dag men de er stengt.

Link to comment
Share on other sites

Forhandler har det gule eksemplaret, du skal ha fått det blå.

(Gyldig som våpenkort)

Resten skal forhandler sende til politiet med sin kvartalsrapport. Deretter får du våpenkortet i posten.

 

Hvis du ikke har fått det blå eksemplaret, kan du ringe din forhandler og spørre om det er sendt, om det er rotet vekk av posten, kan forhandler scanne sitt eksemplar og sende deg en kopi på mail.

 

Ganske enkelt.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...