Jump to content

Leica CALONOX View


Sakoen75

Recommended Posts

Noen som har fått en Calonox mellom de klamme fingrene sine nå?

Har to nyrer så vurderer å ofre en nyre og sparekontoen av barna på en slik. Men har et spørsmål, noen som vet om den kan brukes sammen med en ekstern strømkilde? Er desverre ikke et løst batteri på denne slik at jeg kan ha reserve i lomma. Det er egentlig det største minuset jeg finner med denne Leica'n. Hvor fornøyde er dere med den?

Link to comment
Share on other sites

Den ser veldig bra ut. Blir ikke så mye nattjakt på meg så blir ikke å kjøpe sikte versjonen, blir å telle og oppdage dyr. Planen er å kunne sitte i høyden og speide ut over landskapet for å få en oversikt over hva som er i terrenget sammen med en vanlig kikkert/teleskopet for planlegging av jakta. 

 

Er litt usikker på om jeg skal gå for View eller sight når jeg tenker på det.

-View er ekstremt bra som kikkert men kan kun brukes som kikkert. 

-Sight er et sikte men kan også brukes som en ok kikkert. skulle jeg reise til Sverige eller termisk sikte bli lovlig til jakt her hjemme. 

 

Så er det alternativet å selge både en nyre, en lunge og venstre hornhinne for å kjøpe begge. Tror det går bra med å donere en bit av lever'n også.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Ruger #1 said:

Til kun observasjon hadde jeg gått for view pga sensoren. Den er 640x512, kontra 384x288 på sight.

De ekstra tusenlappene som skiller, tar du igjen ved å donere litt ryggmarg :wink:

Ja elektronikken i Leiva view er imponerende. Lånte et av Pulsar sine sikter bare for å prøve, oppdage rådyr på 700m avstand var null problem (bare en hvit prikk så vanlig kikkert må også brukes på det holdet). Det som var litt skremmende var at rett bak ca 100m bak var det to personer jeg aldri hadde oppdaget uten. Da var termisk koblet til telefonen og jeg holdt siktet som en lykt i handa og søkte over området.

 

Link to comment
Share on other sites

Så den testen tidligere i dag og der vinner Pulsar 🤔 bildene ser også bedre ut i testen, men usikker på om det bare er på YouTube eller hva som faktisk oppleves med det nakne øyet. Pulsar ser ut til å slite med bildet og alt blir bare hvit av og til mens Leica har klart bilde hele tiden.

Er så mye data å sette seg inn i med termiske kameraer at jeg nesten leser meg bort...

 

Kan du si noe om pluss og minus med din Leica?

Edited by Sakoen75
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...