Jump to content

Anbefalt trommel / sett for å separere stålpinner fra hylser?


FEVIK

Recommended Posts

Har de siste årene benyttet et Lyman Rotary Case Cleaning Sifter sett for å skille stålpinnene fra hylsene etter vask. 
Dette fulgte med trommelen jeg kjøpte.
image.jpeg.668c035e2209fbd4889bef796722d2aa.jpeg

Fungerer forsåvidt greit nok, men erfarer at det blir igjen en del pinner i hylsene samt at for mange pinner havner utenom oppsamleren
når står og rister de ut av hylsene. Er jo et svare strev med å prøve å plukke disse opp igjen etterpå.
Det finnes jo andre løsninger på dette. Hvilket utstyr bruker dere for slikt? Anbefalinger? 

 

Link to comment
Share on other sites

Alle forteller meg at dette er så enkelt og kjapt at man ikke trenger noe utstyr. Bare ta ei og ei hylse og tøm den for pinner... 

 

Jeg har denne, https://www.lymanproducts.com/turbo-case-media-separator den tømmer hylsene 100% og noenlunde enkelt, bortsett fra de som sitter fast (jeg bytter til kuler nå) 

Jeg har laget hull på toppen til spyleslange, og hull i underdelen til avløp, til ei bøtte som pinnene til slutt ender i. Så jeg bare fyller alt oppi, legger på lokket, skrur på vannet, og sveiver.
Bakdelen er at den er litt skrøpelig, jeg kjøpte min i 2016, og nå etter snaue 30 000 hylser er den igrunnen kass, plasten sprekker, lokket sitter ikke på, og kurven inni holder ikke en full last hylser og pinner uten å svikte. Men den holdt nokså lenge, til rundt 500,- så jeg klager ikke. Den har stått ute hele tiden også.
Dillon har lignende, større, mer solid, til 4 ganger prisen, tipper jeg kjøper den snart.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Hmm, ser vel dessverre ut som det meste på markedet er noe plastræl.
Men er vel meningen det da de færreste vil bruke særlig mye penger på 
slikt utstyr. Så holder jo kanskje plastløsningene lenge nok for de fleste.
M67 - God ide med tilkobling av vann og drenering. 
Selv setter jeg trommel med hylser , pinner , såpe og vann, på høykant og putter  bare vannslangen med lite trykk oppi og lar stå til vannet som renner ut er fritt for såpe..  Mulig du får skylt bedre med din metode.
Er det CM-2000 du henviser til?
 

Link to comment
Share on other sites

Dette gir meg en besnærende tanke om å bygge en av 304 / 316L rør.
Jeg har på jobb tilgang til  slikt og kunne ha kappet et 40cm langt 168,3 rør og sveist på en endekopp / endestykke med rørstump som aksel, kappet en del langsgående slisser i lengderetningen på røret, og lagd et demonterbart lokk med sveiv.
Og, og ..
Er nok enklere å kjøpe noe plastræl!

Link to comment
Share on other sites

Er mange muligheter her bare man evt. gidder å bruke litt tid på å bygge noe.
Men er litt skuffende å se at det ikke tilbys noe skikkelig på markedet. Det henger jo sammen med pris - plast er billig - solid og gjennomtenkt i andre materialer blir nok for kostbart. Ender vel opp med at Area 419 lanserer en sak som koster 1000$.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...