Jump to content

Billigst 22lr ammo for tida?


høggern

Recommended Posts

Da funker nok ikke cci for deg nei, jeg fikk ei eske med midas + , av en kjenning som skyter DFS, dette skulle være top of the line match ammo i saueren iallefall. 

 

Satte en Pardini Rapid i ransom rest på klubben og skjøt flere serier med vår "match ammo", da samlet den pent innenfor 10eren som forventet, på presisonskiva i NSF @25m. 

 

med midas+ fikk jeg en spredning utover mot 7eren , men ikke bare én vei... Det hadde jo kunne forklares greit... Men i hele sirkelen rundt blinken... egnspredningen på ammo var lik igjennom alle 50 skuddene med midas+...

 

noe ammo er laget for langvåpen og noe for korte, det er det ikke tvil om... Men at forskjellen var så tydelig hadde Jeg ikke trodd... Og iallefall ikke med ammo til 3kr+? stk

Link to comment
Share on other sites

On 3/30/2021 at 7:28 PM, bardp said:

De er ikke vert mer en 7 øre. Verste dritten jeg har prøvd.

 

Sendte nokre pakkar CCI Standard gjennom min CZ455 og 9422 i dag. Synd eg ikkje tok bilder, hadde treskudds-samlingar ned mot 6mm (*) (senter til senter) på 50m med CZ-en. Gjennomsnittet var nok ikkje fullt så bra, men viss *dette* var drittammo gledar eg meg til å prøve skikkelege saker. Det verste med CCI er eigentleg alt griseriet den legg igjen, spesielt i pistolen blir det trøbbel med utkast etter nokre pakkar.

 

(* og M67 treng ikkje fortelle meg kva ti-åringane klarer på DFS-bana, eg er fullstendig klar over mine begredelege skyteferdigheiter)

Link to comment
Share on other sites

Til å plinke og ha det gøy er CCI helt fin, og man den kan godt gå bra i treskuddsserier, problemet er at den ofte kaster litt her og der. Det går fint når man skyter kråke og papp og selanvisere, men er ikke så kult når man skyter konkurranse og 35 på rad må sitte i tieren. 😉

Link to comment
Share on other sites

Joda, det har eg ingen problem med å forstå. Reknar også med at skilnaden på dritt og bra ammo blir meir tydeleg på lenger hold. Men at CCI std skal vere "verste dritten"... Eg sit f.eks. på ein del pakkar Winchester-ammo som pistolklubben solgte for nokre år sidan, *det* er den verste dritten eg har prøvd og antageleg er det langt ned til den objektivt verste dritten :)

Link to comment
Share on other sites

Aguila-en som onkelen min hadde med for 35+ år siden. Som antagelig var 35 år gammel den gangen. Noen klikka, noen futta, og noen smalt noe j**lig. CCI Standard har fungert bra for min del, over flere (ti)år. Jevn funksjonering, i hvert fall. Brukes mest til uhøytidelig trening.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 year later...
Ei tohi varjata skrev (31 minutter siden):

Det er nå dyrt for hva det er, ammo med rævva presisjonspotensiale.

 

Ole

Det var spørsmål etter lav pris, ikke høy presisjon.

Det er ikke mange som selger salongammo billigere idag.

Det er heller ikke all bruk som fordrer like stort presisjonspoteniale.

Link to comment
Share on other sites

bbdg skrev (6 minutter siden):

Kjøpte fra han tidligere i dag😊 Dog ikke CCI😉 Meget god service og billigere enn de fleste👍

 

Samme forretning selger Norma Match-22 for 1,20 pr. stk. Den ammoen gir "forbausende" mange innertiere på 50 meter med min STR. I forhold til CCI (for alt annet bruk enn i startpistol!) er 30 øre mer pr skudd en "no-brainer", som det heter på skam-norsk.

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg er I besittelse av  CCI standard til 89 øre per smell og Eley Team til 190 øre per smell.

I rifla på 100 meter duger Eley team.

Til pistoltrening på inntil 25 meter duger CCI for meg. Jeg er aldri i tvil om årsaken til et dårlig skudd selv med ammo til 89 øre.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...