Jump to content

Gps klokke med kart?


TG

Recommended Posts

Hey! 
 

Hvor langt er vi kommet i utviklingen av klokker med kart? Skulle gjerne hatt en på armen med detaljert kart for å slippe å opp med mobilen på støkkjakt(ja, har ikke no hund, så ikke no håndholdt gps:) 

 

Mobilen har jo masse muligheter, og flotte kart. Klokke virker veldig dyrt og med masse funksjoner jeg ikke trenger, pluss at man må kjøpe kart og at det er lite info på de...typ grønt=skog

 

Må jeg vente noen år til, eller er det noen som har tips om gode løsninger. For meg er det viktig at jeg kan plotte inn terrenget og at jeg kan se stier og veier for sikkerhets skyld:) 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Garmin fenix 5x og 6x har dette. Om den har alle stier og lokale navnevariasjoner er umulig å svare på, men det er fullt mulig å legge inn POier og ruter en kan navigere etter. 

 

At de er dyre er jeg helt enig i. Mulig du kan få en god pris på 5x nå som 6x har tatt over markedet. 

Edited by jernmannen
Link to comment
Share on other sites

Jeg har en fenix 6x. Med kart tilsvarende norgeskart 50.000 serien.

 

Vil ikke anbefale denne som eneste navigasjonsløsning da skjermen er for liten og du må zoome mye inn for å se detaljer. 

Jeg bruker den mest for å tracke jaktturene mine, merke steder med fugl og følge med på høydemeter.

 

Lurer jeg på om jeg er innenfor grensen til terrenget er det kjappere å ta opp mobilen enn å knote på klokken. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...