Jump to content

Hva skjer med ONE Norseman


bardp

Recommended Posts

  • 1 month later...
On 3/23/2021 at 8:02 PM, Sakoen75 said:

Fra Facebook.

Screenshot_20210323-200047_Samsung Internet.jpg

Synes det er ganske slapt at de fortsatt har lansering i februar skrevet på hjemmesiden. 
Har fått lisens på denne nå, men den gjelder bare i 6 måneder. For en gangs skyld var det bra at svenske politiet tok 12 uker på seg. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
On 5/20/2021 at 9:48 PM, FreeSkier said:

Noen som har hørt noe mer? 🤔

Ikke ett ord. Tar tre måneder å få lisens på noe annet,  så det blir vel å søke på en Svemko for å rekke til elgjakten

Link to comment
Share on other sites

On 5/30/2021 at 9:11 PM, Austergården said:

Tar tre måneder å få lisens på noe annet

Sverige? 

 

Har selv to stk Svemko som jeg er veldig tilfreds med på jaktriflene. (en Short og en Magnum, begge på hver sin .308)

Men tenkte en One Norseman i stål til PRS/langholds-rifla. Og evt. til jakt om jeg likte den. Lukter litt på en Ase Utra SL7i til langpang'en, men vi får se.. 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, FreeSkier said:

Sverige? 

 

Har selv to stk Svemko som jeg er veldig tilfreds med på jaktriflene. (en Short og en Magnum, begge på hver sin .308)

Men tenkte en One Norseman i stål til PRS/langholds-rifla. Og evt. til jakt om jeg likte den. Lukter litt på en Ase Utra SL7i til langpang'en, men vi får se.. 

Sverige ja, 

tanken var samme som deg, å kanskje bruke den for både jakt og prs. 
Kona har en Svemko hunter QM som demper utrolig bra og er ganske lett. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
19 hours ago, ADT said:

Noe update?

 

21 minutes ago, Ei tohi varjata said:

Begynner å lukte vaporware av hele greia. Synd.

 

Ole

Skrev en epost for en noen uker siden og inget svar. 
 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
1 hour ago, Sitka said:

Kva er bra med denne i forhold til dei andre

For min egen del, det at ventilen stenger for gass bak kula og vistnok reduserer rekyl merkbart mer en "vanlige" dempere samtidig som at one norseman er bitteliten og lett.

 

Det gjør at one norseman blir et tredje og bedre svar på spørsmålet "demper eller brems?" 

 

Hvis de kommer for salg kan vi tilnærme oss effekten av rekyldemper/brems uten det vanvittige lydtrykket som straffer øra og hjernen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Det er sikkert snakk om en variant av en teslaventil. Dvs at senteret er åpent hele tiden mes gassene fanges opp og slippes ut med en liten forsinkelse etter at skuddet har gått. I den grad ventilen henger seg så er eneste faren at man får null lyddemping. Tipper jeg da..

Edited by jjrckd
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, bardp said:

Vil vel tro de har møtt et eller annet teknisk problem som har veltet hele opplegget. Set for meg at skyting med en slik kan bli vel spennende om ventilen skulle henge seg opp i lukket stilling.

Det ble snakket om noe koronarelatert, sykdom ev dødsfall...?

 

Men veldig synd de ikke evner å kommunisere i det hele.

 

Ole

Link to comment
Share on other sites

Eg var litt framfus og sendte ei tekstmelding til dei,fekk to svar: Dei sto på og ville ha dei fyrste klar om nokre veker, dei ville og premiera dei fyrste som kjøpte med eit bra tilbud for og få demparane fort ut i markedet så dei var interessert i at me meldte interesse på siå deiras.

Edited by Sitka
Link to comment
Share on other sites

Dette selskapet inngir ikke tillit. Brutt løfter er nå en ting, men fullstendig mangel på kommunikasjon er noe helt annet.

Om de nå kommer ut med dempere i markedet, hvordan tror du de vil håndtere reklamasjoner? Svar på epost om 8 måneder?

Jeg ga opp å vente for lenge siden, samme med TE-Titan. Produkter som ser bra ut, men ikke leveringsdyktige og svarer ikke på epost.

Da får det heller blir Freyr - selv om de også sliter med å levere i "mitt kaliber" med den gjengingen jeg ønsker...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Sitka said:

dei ville og premiera dei fyrste som kjøpte med eit bra tilbud for og få demparane fort ut i markedet

 

Hadde hjulpet ennå mere på farten ut i markedet, om de faktisk hadde oppdatert info på hjemmeside og svart på henvendelser. Som det blir sagt lengre opp i tråden; Hvordan respons kan man forvente ved evt reklamasjon? Skeptisk allerede her,,,,

Link to comment
Share on other sites

Jeg er klar over at jeg ikke er skyldt noe som helst av gutta bak, ikke har jeg betalt på forskudd eller noe, men jeg syns det er litt trist at når man sitter og venter på et produkt med en lovet slippdato blir nærmest ignorert (jeg har skrevet på twitter, insta, fb, sendt epost uten svar..).

Har egentlig alt for lyst på en slik, dum og naiv som jeg er kommer jeg nok til å kjøpe en også om jeg får et bra tilbud på epost,  sikkert med en del forskjellige adaptere slik at jeg har liggende.. 

 

Ole

Link to comment
Share on other sites

Jeg sendte Markhusan epost for noen uker siden om AI-magasiner. Null respons.

 

TE-engeneering har fått ny distributør som skal ta seg av salg av dempere. Ingen info om dette selskapet på deres egne hjemmesider. Lokalisert i Danglabæsh? Snakker de norsk? Konkursrytter AS? Nada info..

 

Kan det være så vanskelig med navn, adresse, telefonnummer og e-post?

Edited by Torf
Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, Wintel said:

Dette selskapet inngir ikke tillit. Brutt løfter er nå en ting, men fullstendig mangel på kommunikasjon er noe helt annet.

Om de nå kommer ut med dempere i markedet, hvordan tror du de vil håndtere reklamasjoner? Svar på epost om 8 måneder?

Jeg ga opp å vente for lenge siden, samme med TE-Titan. Produkter som ser bra ut, men ikke leveringsdyktige og svarer ikke på epost.

Da får det heller blir Freyr - selv om de også sliter med å levere i "mitt kaliber" med den gjengingen jeg ønsker...

 

Et alternativ til Freyr er Svemko. Svemko er kjappe til å svare, og løste raskt den ene lille reklamasjonen jeg hadde. Demperen er veldig bra den også. 

Edited by mig16
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...