Jump to content

Bulk i munningen


OlaMoen

Recommended Posts

En børsemaker fikser dette. Antakelig ikke dyrt heller. Bulk i løp kan man visstnok ordne selv ved å kjøre en stålstang i kaliber 12 gjennom løpet. Denne er jo i trangboringen, så da blir det vel litt vanskeligere å få det til. jeg hadde sendt den til Vaagsland.  

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Skaubjønn said:

En børsemaker fikser dette. Antakelig ikke dyrt heller. Bulk i løp kan man visstnok ordne selv ved å kjøre en stålstang i kaliber 12 gjennom løpet. Denne er jo i trangboringen, så da blir det vel litt vanskeligere å få det til. jeg hadde sendt den til Vaagsland.  

Takk for tips :-)

Link to comment
Share on other sites

Hadde identisk bulk i ei gammel Star hagle jeg hadde. Har tilgang til dreiebenk så dreide bare en ståldor med passende kon og brukte en hammer på å slå den inn sånn passe. Ble rundt og fint og merket ikke noe forskjell etterpå, brukte den noen år til før jeg oppgraderte. 
Usikker på hvilken hagle og verdi på den du har, er det ordentlig og dyr hagle er børsemaker sikkert best. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

49 minutes ago, Olemann said:

Hadde identisk bulk i ei gammel Star hagle jeg hadde. Har tilgang til dreiebenk så dreide bare en ståldor med passende kon og brukte en hammer på å slå den inn sånn passe. Ble rundt og fint og merket ikke noe forskjell etterpå, brukte den noen år til før jeg oppgraderte. 
Usikker på hvilken hagle og verdi på den du har, er det ordentlig og dyr hagle er børsemaker sikkert best. 

Takk for svar. Det er også en Star :-)

Link to comment
Share on other sites

Er bulken bare helt ytterst så kan man kappe bort det skada området. Det er et cylindrisk område etter trangboringa. Kommer ann på hvilken trangboring du har nå,eller ønsker deg så  går det å kappe inn i trangboringa også.  Ref baikal m hardkromma løp som man åpnet trangboringen på. Mange kappet som dei havnet på ca 1/2 og 1/4. Ideelt for stål... selvom det cylindriske området da forsvinner. Vet ikke om det betyr noe. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...