Jump to content

Med teskje til en førstegangsjeger - søknad jakt iNatur


JegerK

Recommended Posts

Hei!

 

Etter å ha tatt jegerkurs i desember, rakk jeg tre turer i rypeterreng i januar og februar før sesongen var slutt for min del. Nå ser jeg frem til et nytt jaktår med mange (forhåpentligvis) spennende opplevelser som venter!

Etter det jeg forstår legges mye jakt ut på inatur.no fra 1. april. Kan noen forklare enkelt hvordan søknad og tildeling skjer? Jeg antar det er lokale variasjoner - men kanskje en intro er fint 😉

 

Spørsmål som har meldt seg:
- Søker du på mange ulike jakttilganger, og takker kun "ja" til de du blir tilbudt?
- Søker du på "1 stk hjort" og så har du hele sesongen til å felle den, eller søker du "1 stk hjort i uke 49" og har dermed den uken tildelt til deg?
- Blir alt normalt sett "utsolgt" med en gang, eller kan jeg ta det med ro og søke / kjøpe tilgang ut mot sensommer / høst?
- Er det andre steder jeg burde vite om og følge med på utenom inatur.no?

 

Jeg er medlem i Stavanger Jeger & Fisk + Jæren Jeger & Fisk - så ser det er noen foreningsterreng som også blir spennende å søke på 😊

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...