Jump to content

Når på året lønner det seg å kjøpe?


På bærtur

Recommended Posts

Hei! Jeg er fersk jeger og har tenkt å kjøpe meg rifle til min andre sesong nå til høsten. Jeg lurer derfor på om noen her som kjenner markedet bedre vet om det er noen tider på året det lønner seg å kjøpe slikt? Er det noen vanlig sesong for kjøp av våpen og utstyr (da med godt utvalg og eventuelle rabatter) eller holder det seg ganske jevnt året rundt? Mange takk for tips og råd!

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke det er noen grunn til å vente, seriøse våpenhandlere vil gi deg et godt tilbud uavhengig av årstiden. Jeg vet ikke hvor mye korona-pandemien har påvirket markedet, men jeg tenker høysesong (like før og like etter jaktstart) kan føre til begrenset utvalg. Kanskje er noen forhandlere ekstra sugne på å selge nå pga. omsetningsvikt? Ellers er det jo vanlig at "de store" har "gunstige" pakketilbud (rifle, kikkert og demper) fra forsommeren og fram til jaktstart. Da er gjerne prisen på "pakken" saldert med en enkel og billig kina-kikkert (som vi har diskutert i andre tråder). Det hender også rifle-produsentene setter enkelte modeller på tilbud. Jeg ville handlet før sommeren, ikke minst for å få tid til å bli godt kjent med våpenet før jaktstart. Finn ut hva du vil ha og ta kontakt med den lokale våpenpusheren din nå for å be om et tilbud.

 

Edit: slått på målstreken. Igjen!

Se også denne tråden: Våpenbransjen sliter åpenbart i disse Covid 19-tider - Våpen i samfunn - Kammeret.no

Edited by Sølvrev
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...