Jump to content

bruke godkjent søknad på annet våpen (halv-auto)


madlychip

Recommended Posts

dette gjelder dynamisk rifle.

har godkjent søknad på en sar m1. disse finnes jo ikke å få kjøpt lengre. og ammo er heller ikke å finne uansett. så nå ser jeg på alternativer å tenkte på en mr308 istede. kan jeg handle en mr308 fra forhandler med sar m1 søknaden eller må jeg få den endret hos politiet? har hørt at forhandler kan endre våpen modell og kaliber når de får søknaden?

Link to comment
Share on other sites

Ring våpenkontoret, evt send mail med referansenummeret du har fått i emnefeltet så det går litt kjappere.
har du riktig flaks, endrer de søknaden i datasystemet sitt og gir deg et signert skriv som sier at søknad er endra blahblah, så kan du/forhandler streke over og endre på søknaden. 
ellers får du nok beskjed om å sende inn nytt skjema sammen med den godkjente søknaden hvor du ber om å endre. så får du ferdig stempla tilbake i posten relativt kjapt vanligvis

Link to comment
Share on other sites

On 3/22/2021 at 12:20 AM, madlychip said:

dette gjelder dynamisk rifle.

har godkjent søknad på en sar m1. disse finnes jo ikke å få kjøpt lengre. og ammo er heller ikke å finne uansett. så nå ser jeg på alternativer å tenkte på en mr308 istede. kan jeg handle en mr308 fra forhandler med sar m1 søknaden eller må jeg få den endret hos politiet? har hørt at forhandler kan endre våpen modell og kaliber når de får søknaden?

Jeg har også innvilget søknad på en SAR M1 i .223. Og jeg har vært i kontakt med PVAS om de kan bestille en rifle til meg. De virker ikke akuratt interessert i å bestille. Arsenal selger jo fortsatt rifler og vi har ikke noen import stopp i fra Bulgaria, så jeg ser ikke problemmet. Er det noen andre i kongeriket som er importør av Arsenal?

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Derreck said:

 

jeg har også vert i kontakt. søkte på 7.62 utgaven fordi de sa det ikke er noe etterspørsel etter 223 versjonen som jeg egentlig ville ha. de virker ikke til å ville importere noen flere. hadde de tatt inn 10-15stk i 223 så tipper jeg de får solgt de ila 1 års tid... ikke er noen villige til å ta inn x39 ammo av den billige sorten heller. jeg venter egentlig bare på ny våpenlov går gjennom så jeg kan kjøpe noe annet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...