Jump to content

Montasje til Sauer 200 str.


gneis

Recommended Posts

Hei!

Eg har arva ein sauer 200 str. Frå før har ein Zeiss V8 1,8-14x50 med integrert skinne som eg tenkjer å montere på saueren. Eg lurer på om nokon kan anbefale ein god og solid montasje? Det er viktig at kikkerten vert så låg som mulig. Eg har vurdert å sette på ei picatinny skinne, får ein gode skinner som går på svalesporet på saueren utan tilt?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, gneis said:

Hei!

Eg har arva ein sauer 200 str. Frå før har ein Zeiss V8 1,8-14x50 med integrert skinne som eg tenkjer å montere på saueren. Eg lurer på om nokon kan anbefale ein god og solid montasje? Det er viktig at kikkerten vert så låg som mulig. Eg har vurdert å sette på ei picatinny skinne, får ein gode skinner som går på svalesporet på saueren utan tilt?

Spuhr har montasjer som passer direkte på sauer skinna. Vet skytterlinken har.

Link to comment
Share on other sites

Våpensmia har picatinny-skinne uten tilt, og det samme med Kamv som muligens kan bestilles rett fra produsenten?

 

og om jeg kan kuppe tråden litt - er det noen grunn til å kjøpe skinne med tilt om en ikke skal skyte langhold? Skal ha montasje for å skyte jaktfelt og kikkertklasse Dfs, vil jeg få trøbbel med å stille lavt nok for å skyte på hundre meter (og muligens også under det) med 20 moa tilt? Kikkert (i første omgang ihvertfall) zeiss HD 3-15, siden jeg har den liggende

Link to comment
Share on other sites

Skal du kjøpe skinne og ringer er du langt på vei til en Spuhr montasje med tilt.
Skal du ikke skyte langhold har du ikke nødvendigvis brukt for tilt men det er ingen bakdel med tilt, uansett hvilke avstander du ønsker å skyte på.
Spuhr montasjen festes rett i kassa på Saueren så du får færre feilkilder i montasjesystemet kontra skinne og ringer.

Edited by NM149
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...