Panzer86 Posted March 19, 2021 Share Posted March 19, 2021 Hei alle sammen Tenkte å kjøpe en spottekikkert til min far i bursdagsgave, og da tenkte jeg på denne. Skal ikke brukes til jakt eller noe, bare se utover fjoden på båter og div. Sier det bare med en gang! Leica, Zeizz, og Vortex til flere titusener er ikke aktuelt. Er det noen som har erfaring med Hwake som spottekikkert eller som kikkert generelt? Skulle gjerne hørt fra dere Takker på forhand Erlend Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bardp Posted March 19, 2021 Share Posted March 19, 2021 Har ingen erfaring med den kikkerten. Men har to Hawke Sidewinder kikkertsikter, til å være billige kina sikter fungerer de helt greit. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zeissoem2 Posted March 19, 2021 Share Posted March 19, 2021 (edited) Observasjon utover fjord etc. da er det 2 øyne som teller. Og forstørrelse trenger ikke være så stor. En vanlig kikkert av god kvalitet på stativ fungerer bra. Edited March 19, 2021 by zeissoem2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zeissoem2 Posted April 6, 2021 Share Posted April 6, 2021 (edited) Alternativ her med mye god optikk for pengene. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=213724251 Men kikkert trenger nødvendigvis heller ikke være så dyr. Finnes mye brukt. Selv bruker jeg en brukt kikkert funnet på et marked til 300kr. Fungerer fint den også til observasjon. Edited April 9, 2021 by zeissoem2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zeissoem2 Posted April 12, 2021 Share Posted April 12, 2021 (edited) Til observasjon. Sett deg utenfor og nyt utsikten. Ta deretter å blokker for det ene øyet. Se hva man er mest fornøyd med.. ett eller to øyne. Forstørrelse? Trenger ikke være så stor . Normalt er det tidligere brukt 8x60,10x80,12,x60,18x80 og 25x 100 . En annen ting er at når størrelsen på tallet til forstørrelse passerer halvparten på objektet i mm - da går det litt galne veien i kvaliteten på bildet. Scope nevnt har til og med høyere enn objekt i mm. ( 72x - 70mm) Edited April 12, 2021 by zeissoem2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts