Jump to content

Tips til valg av ammunisjon i 38 special


Sensei

Recommended Posts

Min første revolver i 38 special er snart på plass, og jeg har derfor begynt å se på utvalget av ammunisjon. Jeg har lite erfaring med revolver og ønsker derfor tips til hva jeg bør satse på. Min utkårede kommer med 7,5" løp og kommer nok for det meste til å bli brukt til koseskyting, så det er ikke noe krav om ekstrem presisjon. Jeg ser det er lite på lager rundtomkring, og det som er på lager er ofte wadcutters og softpoint. Jeg har kun erfaring med FMJ fra pistol og rifle fra tidligere. Er det noe jeg bør tenke på ang bruken av WC og SP? Ønsker selvfølgelig billigst mulig ammo, men hylsene må være mulig å lade om igjen. Noen tips?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du er ute etter hylser:

 

https://www.landro.no/magtech/103071/magtech-38

Velg produkt. LRN er billigst, og Landrø har rabatt ved kjøp av 1000+
Evt Fiocchi WC hos XXL, men tror de er tom. Finnes sikkert andre også.

 

Evt kjøp noe messing og ladeutstyr. Du kan ha lettere avtrekk med federal hetter.

 

Lade selv: 105 grs SWC

Edited by glockoman
Link to comment
Share on other sites

Tester i Ransom rest tilsier 148grs bly WC fra enten Geco eller Fiocchi, begge har gode hylser. MEN sjekk også med banen hva som er lovlig ammo, noen tillater ikke bly på annet enn .22. Å på elektroniske skiver er ikke WC kuler velkommen (fungerer som hullemaskin på duken).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...