Jump to content

Ny våpenlov med forskrift trer i kraft 1. juni 2021


Target

Recommended Posts

21 minutes ago, BC.Airn said:

Det må nesten innebære mange utfordrende øvelser å leve med slikt negativt syn på myndigheter, styresmakten, rettsvesen, øvrigheten, samfunnet. 

 

Jeg vil påstå at du og de du holder av aldri har kommet i skade for å havne på feil sted til feil tid. 

Jeg har selv opplevd en veldig forhåndsdømming fra politiet uten å ha begått et lovbrudd, og at kjente voldsmenn ikke har blitt stilt til ansvar for sine handlinger av "øvrigheten". Flere kammerater jeg har kjent over mange år har havnet i vanvittige barnefordelingssaker, hvor Mor lyver så det renner og intet annet skjer enn at hennes vanvittige prosesskriv med de mest utrolige påstander blir lagt til grunn for sakens videre utvikling. 

Jeg er fullstendig overbevist om at det ikke er noen likhet for loven i dette landet, altså at rettsstaten fra festtaler er en illusjon. 

 

Mulig at det krever "utfordrende" øvelser, men sannheten har det med å gjøre vondt. 

Link to comment
Share on other sites

Dette miljøet som videoen viser til er heldigvis ikke veldig stort utbredt, men i en viss vekst. Dersom disse dårlige "rollemodellene" får innflytelse på andre unges veivalg, hvilket de stadig gjør så er samfunnet ille ute. Dette må vi ta på alvor, politiet er det ikke noe i veien med. Det som er farlig er om jussen ikke henger med i svingene. Politiet har en etterretning som ser inn og vet mye om hvem, men de har ikke altid den hjemmelen de trenger i sin "verktøykasse". Det er også enormt resursjkrevende og følge med dette 24/7. Heldigvis er mye bra gjort av politiet og flere steder har forholdene dempet seg. Trusselvurderingen som kom for litt siden peker på en utvikling som ikke ser helt greit ut. Når det gjelder våre nærmiljøer så ser vi at vold og utpressing har en synkende aldersguppe, barn. Disse barna ser opp til slike "kule" typer, de vil gjerne ha tak i skytevåpen, på sikt. Fattigdommen blant barn og barnefamilier er stigende og et alvorlig problem. Vi har sett matkøer vi trodde vi aldri skulle få se her i Norge, vi har ingen grunn til å senke skuldrene. Samfunnet er i endring.

  • Like 2
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Her klages det over over at politiet ikke har ressurser og stor nok "verktøykasse" på den ene siden, og at politiet plager uskyldige, bedriver juridiske overgrep og at loven ikke er lik for alle på den andre siden. Jeg håper dere ser at disse to synspunktene kolliderer ganske kraftig...

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Fysikeren said:

Her klages det over over at politiet ikke har ressurser og stor nok "verktøykasse" på den ene siden, og at politiet plager uskyldige, bedriver juridiske overgrep og at loven ikke er lik for alle på den andre siden. Jeg håper dere ser at disse to synspunktene kolliderer ganske kraftig...

Nei, det ene er et resultat av det andre. Overarbeidete, frustrerte folk gjør flere feil.

 

K

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, M67 said:

Nei, det ene er et resultat av det andre. Overarbeidete, frustrerte folk gjør flere feil.

Tror du det er hovedgrunnen til politifolk ikke oppfører seg? Så om vi gir de nok penger og folk så ordner ting seg av seg selv?

 

4 minutes ago, Jegermeistern said:

Ikke nødvendigvis. Hvis noen bruker sine ressurser på feil måte, blir det jo lite igjen til det som måtte være "den rette" bruken.

 

Enig i det. Og det er klart det er rom for forbedringer i politiet. Men hvilke annet land vil vi egentlig bytte politikorps med? 
Summa summarum så tror jeg ikke det er så gale i dette landet, selv om det er rom for forbedringer. Men det virker ikke som om noen her har noen innsikt i hvordan vi faktisk kan gjøre konstruktive endringer. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Fysikeren said:

Tror du det er hovedgrunnen til politifolk ikke oppfører seg? Så om vi gir de nok penger og folk så ordner ting seg av seg selv?

 

 

Nok folk til at de ikke trenger å "prioritere" så mye - men kan sjekke ut den meldingen, selv om det ikke er sikkert det står om liv, og nok folk til å ikke jobbe overtid hele tiden.
Nok lønn til å ha en anstendig inntekt uten en masse overtid, og nok til å tiltrekke seg flere folk, så ja, faktisk. Jeg tror det vil hjelpe.

Lovgiving som gir dem mulighet til å "bli kvitt" repeterende voldsforbrytere, istedenfor å ta samme fyren hver helg, når han har sendt en uskyldig ukjent på akutten, for slippe banditten ut igjen mandag morgen, siden det ikke er "fare for bevisforspillelse", eller det samme med en som vi startet diskusjonen med, rapper en haug med våpen, er på Finn etter deler til AKen sin, og går løs, fordi det ikke er fare for et eller annet... 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Det kan kanskje hjelpe. Kan også hende politifolk som kjeder seg begynner å plage ikke-kriminelle.

 

Og så er det det evig problemer med hvor pengene skal komme fra. Økte skatter, fra helsevesene, fra skolene, fra kulturlivet (Som FRP tror det er evig med penger i)? Politiet har så mye ressurser som politikerne har blitt enig om, og det kommer neppe til å bli store endringer. Ikke fordi politikere er dumme, eller ubrukelige, men fordi de er uendig, fordi velgerne er uenig i offentlig pengebruk.

 

6 minutes ago, M67 said:

Lovgiving som gir dem mulighet til å "bli kvitt" repeterende voldsforbrytere, istedenfor å ta samme fyren hver helg, når han har sendt en uskyldig ukjent på akutten, for slippe banditten ut igjen mandag morgen, siden det ikke er "fare for bevisforspillelse", eller det samme med en som vi startet diskusjonen med, rapper en haug med våpen, er på Finn etter deler til AKen sin, og går løs, fordi det ikke er fare for et eller annet... 

 

Jeg er enig i at det ser ut til at vi tar for lett på gjentagende unge kriminelle. Det bør vi finne en løsning på.

Men vi har også omtrent den laveste kriminalraten i den vestlige verden og milde straffer samtidig. Så vi bør ikke ha for stor tro på at det er rettsvesenet og politiet som skal løse dette. En kan begynne med å lese litt om Gini-koeffisienten og kriminalrate. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har forsøkt å forstå den nye våpenloven, det jeg ikke får helt klarhet i er definisjonen på overtre/kolbe. KV-59 o.l. har overtre, ikke minst Krag. Mener dem overtre på halvauto og ikke boltrifler? I så fall ryker mye, HV-Mausern (som vi sier) går føyka som fy-fy saker. Jeg har lest det meste i den nye loven, tungt stoff noen plasser. 

 

Link to comment
Share on other sites

On 4/12/2021 at 9:23 PM, Fysikeren said:

Og så er det det evig problemer med hvor pengene skal komme fra. Økte skatter, fra helsevesene, fra skolene, fra kulturlivet (Som FRP tror det er evig med penger i)?

Utrolig mye penger blir sendt UT av landet. 

Hvis myndighetene hadde vært litt restriktive med å sende riksdalene med budbil over grensen, så hadde minstepensjonistene hatt litt bedre råd. Og kanskje vedlikehold av skoler, sykehus og veier hadde blitt prioritert. 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Vaquero said:

Skulle vært flua på veggen når de kom frem til denne ideen.

Jeg har ti spenn på at det ene og alene er for å ha noe å ta minien på, og så driter de i hva annet som går med i dragsuget, fordi hvis du først har kommet fram til at mini skal forbys fordi 22 så er du så lite intelligent at det ikke er håp uansett. 

  • Like 6
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Olesøn said:

Jeg har ti spenn på at det ene og alene er for å ha noe å ta minien på, og så driter de i hva annet som går med i dragsuget, fordi hvis du først har kommet fram til at mini skal forbys fordi 22 så er du så lite intelligent at det ikke er håp uansett. 

Ja, dette er vel det eneste det går an å "ta" minien på, som designmessig skiller den bittelitt fra andre halvautoer til jakt. Men jeg tror de har brukt noen ukesseminar på spa i Nederland for å klare å komme opp med dette. De sikrer seg jo for øvrig ytterligere mot alt som finnes av AK- og AR-kloner i samme slengen da.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Olesøn said:

ene og alene er for å ha noe å ta minien på, og så driter de i hva annet som går med i dragsuget

Bingo. Det er investert mye prestisje i denne saken, det vil være ekstremt forsmedelig å skulle innrømme at man likevel ikke har noen saklig grunn til å forby akkurat denne modellen. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Longshot said:

Bingo. Det er investert mye prestisje i denne saken, det vil være ekstremt forsmedelig å skulle innrømme at man likevel ikke har noen saklig grunn til å forby akkurat denne modellen. 

🤣

 

Edit: For å presisere, så mener jeg å le av at de fortsatt ikke har noen saklig grunn, for dette med overtre er vel så nært definisjonen av usaklig som det er mulig å komme.

Edited by fleskebacon
Link to comment
Share on other sites

Det som slo meg nå er at det letteste hadde vært å beholde jaktlista, og så satt intelligente folk til å godkjenne våpen raskt og effektivt på den. AR og AK kan du glemme, de kan bare si nei til Mini14 fordi atte det er sånn tenk, så kunne vi fått beholde Garand og min evinnelige FN1900 og den typen våpen fordi de er avlegs og gammeldagse og ikke mer "farlig" enn ei boltrifle, og ferdig med det. DSSN kan bruke hva de vil. 

 

Men dette fordrer jo at de faktisk ansetter oppegående mennesker og gir dem tillit og fullmakt til å lage den jaktlista, og da flyr grisene igjen. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

On 3/24/2021 at 4:07 PM, 5.6×15mm said:

Hvordan er det mulig å stemme i mot et sånn forslag?

 

Fordi alt av politikk er politikk. De stemmer ikke mot forslaget, men mot forslagsstilleren. 

Gudbedre om noen fra et annet parti skal få noe å skryte av til valget... 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

On 4/13/2021 at 11:57 PM, Skandiamann said:

Politiet og tolletaten bader i penger. Nye BMWer har de i hvert fall og masse nye helikopter. Budsjettene har virkelig skutt i været under Erna S.

At politiet "bader" i penger har virkelig gått meg hus forbi🤔 Sist jeg sjekket var Norge et av de landene under den vestlige halvkule som bruker minst av gdp på justissektoren..  Vi er også blant de landene i Europa med lavest politidekning.

 

Til noe annet: Utrolig synd at Garanden ryker. Mange som jobbet hardt for å få den på listen og jeg har utrolig lyst på en😂

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, skog said:

At politiet "bader" i penger har virkelig gått meg hus forbi🤔 Sist jeg sjekket var Norge et av de landene under den vestlige halvkule som bruker minst av gdp på justissektoren..  Vi er også blant de landene i Europa med lavest politidekning.

 

Sånn vanligvis er AS Norge gode på å bruke enormt med penger og får lite ut av de.

Politiet har fått bra økninger i sine budsjetter de siste 5-10årene, det meste er brukt til byråkrati.

Link to comment
Share on other sites

Politiet har fått 3 nye helikoptere, de som de hadde tidligere var underdimensjonert for oppgaven. Skal en mene noe om dette så var det på høy tid at politiet fikk denne kapasiteten. Politiets Nasjonale Beredskapssenter på Talalrud i Follo har nok også kostet flesk, hvilket budsjett det er tatt fra aner ikke jeg, men priser på helikoptere og Beredsk.Senter lar seg sikkert Google. Uansett var det sikkert ikke feilinvesterte penger, men om de har fått dette til rett pris får kloke hoder finne ut av. 

 

At Garand gikk føyka ut av lista er bare trist, de som gjorde en god jobb tidligere med å lirke den inn kan jo gjøre et nytt forsøk til POD & Co går lei og sier greit. Jeg tror fortsatt på nissen jeg, må bare ikke gi opp håpet.

 

PS; Fikk de ikke et greit lavt annbud med hjelp av litt sosial dumping i Follo?

Det var noe støy om det om jeg husker rett.

Edited by Vaquero
Link to comment
Share on other sites

Politiet har brukt veldig mye penger på unødvendigheter som blant annet en unødvendig dyr nødnett løsning, og hva jeg kaller luksusprodukter som biler av premium segmentet og Ipad fremfor ordinært nettbrett av en type. Men dette er kun glasuren på kaka av byråkratisk sløseri, vi har knapt politifolk som ikke har 8-16 jobber på kontor. Hva vi skal med både disse og kontorbyggene deres er et spørsmål? Ja, Politiet drukner i penger, domstolene er en helt annen sak. 

Edited by PeM
Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, PeM said:

Politiet har brukt veldig mye penger på unødvendigheter som blant annet en unødvendig dyr nødnett løsning, og hva jeg kaller luksusprodukter som biler av premiumsegmentet og Ipad

Jeg skal på ingen måte motsi deg, men nettbrett eller hva de nå har har jeg sett i bruk, ser ut til at de gjør ting litt kjappere i felt. En ting jeg har bannet høyt i sky er at 02800 ikke tar telefonen, jeg har prøvd uten å legge på opp til 30 minutter pluss! Jeg ringte dem i går 02800 og fikk svar umiddelbart, tenkte jeg skulle fylle ut en Lottokuppong mens jeg var i siget. (hadde en narkoman på jobben med knivslire i belte, han hadde ikke en ledig plass på kroppen til mer tattiser + tjuvegods). Når det gjelder politibiler har jeg sett og lest at det er brukt biler med kilometerstand nær opphugging. Tjenestefolk har følt seg utrygge i gamle "vrak". Slik kan vi ikke ha det her i Norge. 

 

Men som trøst for Garand har de jo vært rause med å godta Husflidsprettert! Er det noen her inne som vet hva det er? Er det en sprettert med strikket "Selbumønster" på skaftet med bærekraftig strikk? Dette er sikkert typegodkjent sammen med "Trolldeigakademikerne" på Stortinget og i ett eller annet departement med greit lønnstrinn. 

 

Seriøst: Husflidsprettert står nevnt, den kommer på lista, alle andre spretterter er og blir forbudt.

Edited by Vaquero
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Husflidsprettert er spretterter som ikke har Armstøtte, tror dette er nevnt i rundskriv eller noe. 

 

Tilbake til topic så ser det ut til å ta tid før kongen får signert på lovendringa. I dag var det ting som ble vedtatt på tinget 16 februar på menyen, så følger vi samme tidsskjema hører vi kanskje noe i starten av mai

 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Vaquero said:

Jeg skal på ingen måte motsi deg, men nettbrett eller hva de nå har har jeg sett i bruk, ser ut til at de gjør ting litt kjappere i felt.  

 

 

Når det gjelder politibiler har jeg sett og lest at det er brukt biler med kilometerstand nær opphugging. Tjenestefolk har følt seg utrygge i gamle "vrak". Slik kan vi ikke ha det her i Norge. 

 

 

Nå er vel mitt poeng at det finnes noen mellomsteg mellom Ipad og Norsk Data terminal, på samme måte som det ligger noen få modeller i prissjiktet mellom Passat fra 1999 og BMW 5 serie av årets modell.

 

Jeg kaller både Ipad og BMW for unødvendig luksus, som jeg mener er et symptom på noe større. 

Apple's produkter anser jeg som et rent moteprodukt som ikke gir brukeren noe mer enn langt billigere produkter. Likedan mener jeg det finnes ikke bare like bra men bedre biler for politiets bruk uten å måtte ty til "premium merkene", som ofte inneholder mye støyisolasjon og lite motor for et gitt kronebeløp. 

 

Selvfølgelig skal politiet ha både bil og nettbrett, det er ikke hvor jeg har innvendinger.

Link to comment
Share on other sites

Når denne tråden dukker opp "på topp", forventer jeg at det nok er noen har plukket opp nytt om den nye våpenforskriften, og at det kanskje har kommet litt relevant informasjon om denne. Det man finner er heller at tråden går på sutring over at politiet har for dyre biler og digitale løsninger...🤪

  • Like 9
  • Thanks 2
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

On 4/16/2021 at 11:39 PM, PeM said:

Apple's produkter anser jeg som et rent moteprodukt som ikke gir brukeren noe mer enn langt billigere produkter.

 

Of-of topic.... Jeg var i samme leir, men har innsett at Apple har vridd sine produkter til å ha personvern som kjærneverdi. Et system som feks er bassert på Googles Android vi høste data. Jeg tror ikke de kan stå for fristelsen av å samle inn og selge feks sted og klokkeslett for kriminelle handlinger. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Spurte dette i en annen tråd men her er kanskje likeså greit.

 

Skal dette halvauto forbudet omfatte salongrifle også? Eller er det ikke tydelig?

 

Jeg fikk innvilget søknad på halvauto salong i 2019, og det var ikke noe snakk fra politiet om at den kunne bli inndratt.

Edited by m00se
Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg husker skilte ikke høringsutkastet på randtente og sentertente rifler, og det ser heller ikke sånn ut i utdraget under her. Så det ligger an til å bli samme slags begrensninger på salong som på andre halvautomatiske rifler.

 

[Quote]§ 4-1 Halvautomatiske rifler til jakt

Politiet kan gje løyve til erverv og innehav av halvautomatiske riflemodellar, som

opphavleg er konstruert for jaktbruk og som:

1. frå fabrikk er produsert for bruk av våpenmagasin med patronkapasitet på inntil 10,

2. ikkje er tilverka med skjefte eller annan innretning som heilt eller delvis dekker oversida av pipa, og som

3. ikkje er tilverka med pistolgrep som står att på våpenet når bakstokken takast av.[/Quote]

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Lille Arne said:

Så vidt jeg husker skilte ikke høringsutkastet på randtente og sentertente rifler, og det ser heller ikke sånn ut i utdraget under her. Så det ligger an til å bli samme slags begrensninger på salong som på andre halvautomatiske rifler.

 

[Quote]§ 4-1 Halvautomatiske rifler til jakt

Politiet kan gje løyve til erverv og innehav av halvautomatiske riflemodellar, som

opphavleg er konstruert for jaktbruk og som:

1. frå fabrikk er produsert for bruk av våpenmagasin med patronkapasitet på inntil 10,

2. ikkje er tilverka med skjefte eller annan innretning som heilt eller delvis dekker oversida av pipa, og som

3. ikkje er tilverka med pistolgrep som står att på våpenet når bakstokken takast av.[/Quote]

Dette blir vel trolig en oppmykning av gjeldende regelverk rundt halvautomatiske salongrifler. Dagens regelverk kan bare tillate halvautomatiske salongrifler som ble lovlig omsatt før forskriften kom i 2012, i tillegg til de få som er på godkjent-lista.

 

Den nye forskriften åpner vel for stort sett det som finnes av halvautomatiske salongrifler, så lenge de ikke har overtre, pistolgrep eller blir laget for større magasin enn ti skudd. Er vel ikke mange salonger til jakt som har pistolgrep og/eller overtre i hvert fall?

 

Jeg er for øvrig litt spent på hvor streng tolkningen av "frå fabrikk er produsert for bruk av våpenmagasin med patronkapasitet på inntil 10" blir. Jeg håper og tror at det menes at det da skal holde at den aktuelle rifla leveres fra fabrikk med 10-skudds magasin, selv om det finnes større magasiner i produksjon fra fabrikken. (Som da er ulovlig å erverve.)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Nytt nederlag for regjeringen der ja. Da er det kanskje håp om å få noen tusenlapper likevel når minien må innleveres. 

 

Temmelig freidig av dem:

"Da forslag til ny våpenforskrift kom på høring fra departementet,  reagerte NJFF på at spørsmålet om kompensasjon tilsynelatende ikke var vurdert. Videre innstilte regjeringen på at overgangsperioden for å avhende våpen som blir ulovlige skulle kortes ned til ett år. "

 

Edited by Longshot
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Komiteens merknader kan være av interesse for flere av oss, særlig nå som det nærmer seg valg igjen: 

https://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Publikasjoner/Innstillinger/Stortinget/2020-2021/inns-202021-346s/?m=1

 

"Komiteens medlemmer fra Høyre viser til at regjeringen har fulgt opp anmodningsvedtak nr. 529 (2017–2018) og konkludert med at det ikke skal etableres en slik kompensasjonsordning. Dette begrunnes med at forbudet mot halvautomatiske våpen ikke utgjør et inngrep som utløser erstatningsplikt for staten. Disse medlemmer viser videre til at å innføre en slik kompensasjonsordning vil kunne skape presedens for en meget vid erstatningsplikt for staten i lignende saker."

 

Så... hvilke lignende saker er det Høyre ser for seg kan dukke opp? Har man allerede begynt å leke med tanken på nye forbud og innstramminger?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser på det som utelukkende positivt at det kan skapes presedens for at staten må betale for seg når de tar folks eiendom. Og beklager hvis jeg virker ensporet og enkel, men jeg kan personlig ikke forestille meg hvor utrolig nedlatende og søplete og uintelligent og snobbete og patetisk og menneskefiendlig tankegangen hos en politiker er hvis det at staten skal betale for seg ses på som et problem.

  • Like 12
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, Longshot said:

Så... hvilke lignende saker er det Høyre ser for seg kan dukke opp? Har man allerede begynt å leke med tanken på nye forbud og innstramminger?

 

Tenk bil med forbrenningsmotor.

 

(Som du skulle ha eksportert.

På egenhånd.

Til Afrika.

Men ikke fikk til. Så nå kan du skylde deg selv...) 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

"Du tror det ikke før du får se det" - eller lese det.

 

Høire - som i snart 140 år har forsvart "den private eiendomsretten", mot alskens venstrevridde krefter, som ville nasjonalisere eller sosialisere, sier altså at (den av Høyre tidligere utskjelte) staten fritt skal kunne ta borgernes eiendom!

 

Quote

"Disse medlemmer viser videre til at å innføre en slik kompensasjonsordning vil kunne skape presedens for en meget vid erstatningsplikt for staten i lignende saker."

 

Og "lignende saker" har jeg jo nevnt før - nå er det gått 1200 dager siden Høyre og Frp fikk gjennomført pelsdyrforbudet, en "spøk" og "test" fra Vesle-Høyre, i følge Trine Skei Grande, og ennå er ikke erstatningsordningen klar.

 

Hvis noen velgere har "privat eiendomsrett" høyt på prioriterinslista, må de altså stemme på - sosialistene!?!?!

 

Edited by Jegermeistern
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da fatter'n endelig kunne begynne å ta ut utbytte fra hyttefeltet, etter mange år med prosjektering, veibygging og røde tall, kom Høyre i regjering og satte utbytteskatten opp til 48%. Så, ja, det er flere eksempler på politisk hykleri. Uten at Høyre skiller seg ut i den sammenhengen. Politisk integritet derimot, der må jeg nok innrømme at jeg ikke kommer på så mange eksempler i farten.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ikke noe nytt i dette; folk opplever stadig at det de eier båndlegges av det offentlige; en nabo her oppdaget ved en tilfeldighet at store deler av tomten hans plusteliog var omregulert til "friluftsformål". Selv har vi opplevd at en tomt i et område ble forsøkt overtatt av komunen for den fantastiske pris av 10kr/kvadratmeter-en garasje i samme område går fort for en mil (ble dyrhistorie for komunen som endte med digre advokatregninger takket være en annen berørt med kamplyst og feit konto).

To tomter her i nærheten ble omregulert til "offentlige formål" og så kjøpt billig av samme komune for å bygge barnehage, de ville ikke betale noe særlig-begrunnet med at verdien var lav pga reguleringen.

 

Så ja, "eie" er ikke varig...

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...