Jump to content

Hundebur i bil


Hansii

Recommended Posts

Hei!

noen som har tips til hundebur i bil? Vi er en familie på 4, har en vw Passat alltrack. Hunden er en Siberian husky valp.. Det blir veldig lite plass til andre ting i bilen til barnevogn og bagasje når den blir større. har vurdert å kjøpe en 5 seters pickup med hardtop på planet å lage til ett hundebur baki planet, da har vi mye bagasje plass også.. men dette er en veldig dyr investering, noen som har noen erfaringer og tips??

Link to comment
Share on other sites

Hundehenger👌 men de er vertfall ikke billige! WT-Metall lager solide bur på mål, men de er ikke billige. Så på dobbeltbur fra de til min A6, havna vel på litt over 8000,- 

Det går greit nok mtp. plass med et dobbeltbur som fyller bagasjerommet helt til 2 malamuter. I en A4 ble det for tight med bur, der måtte jeg ha variocage grind med delevegg. 

Men så ble det 3 malamuter i heimen, så da ble det hundehenger fra WT-Metall. Brukt vel å merke, en ny 4-roms havner fort på 70k pluss. 

 

Et enkeltbur som tar halve bagasjerommet på Passaten burde holde.🤔 En Siberian er jo noe mindre enn en Malamute. 

Link to comment
Share on other sites

Rimeligste må være bilbelte for hund og et setetrekk. Greieste og dyreste pickup/varebil. Litt styr å dra henger ofte i mitt hode men henger er jo blitt luksushotell for hunden så muligens det beste for hunden?. Har pickup selv ned 5-seter, veldig praktisk, men tror neste gang at det blir varebil med 4x4 og 5 seter. Blir litt kondens bak i pickup når det er våte hunder og utstyr inn og ut. Har du garasje er det problemet løst, jeg har satt inn varmevifte baki min Hilux. Får litt mer kontroll og kontakt i en varebil også med hunden. Har bare hatt Dachs så den sitter for det meste fremme med oss undersåtter hvis det er plass. Har lyst til å investere i hundekasse til pickup men den spiser jo nye av plassen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...