Jump to content

Taurus 1911


einherje

Recommended Posts

Ser at Taurus har fått importør til landet. Jeg ser etter en ny 1911 type pistol. Er det noen som har prøvd Taurus sine modeller? Jeg har to revolvere fra Taurus, og er veldig godt fornøyd med disse. Alle ser rart på meg når jeg tør komme på banen med annet enn S&W-revolver, men jeg verken bommer eller treffer mer enn de andre.  Ut av esken hadde mine to revolvere veldig gode avtrekk og jeg har ikke hatt problemer med dem. Er det slik at evig eies kun........ osv? Er det noen som har erfaring med Taurus´ pistoler?

Link to comment
Share on other sites

En kompis av meg har en Taurus 1911 og den er i bunn og grunn et ganske fint våpen. Sammenlignet med en Ruger SR1911 jeg kjøpte, så var Taurusen mye tightere enn Ruger. Jeg har pratet med folk som er mer våpenkyndig enn meg og inntrykket jeg sitter igjen med er at Taurus har noen veldig bra modeller og noen som man burde styre langt unna. Men min oppfatning ut i fra kun det våpenet kompisen min har, så er det et bra våpen.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 6 months later...

PT1911.jpg.6ebd558fc8cbcfa748796c3382b7e649.jpgRagingHunter.jpg.d3fab7e66518a13535c617fdac807f09.jpgHar i mitt eie nå 2 stk Tauruser 1 Raging Hunter 357 og 1 PT1911 45 ACP.

Disse har kun gått rett over 200 skudd hver, kun skutt fabrikkammo og foreløpig ingen klikk eller lignende.

1911`n kaster forøvrig hylsene veldig langt.

Har bytta fjærer på Raging Hunter`n for å få et lettere avtrekk, hvilket fungerer perfekt.

 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Sentralfyr said:

PT1911.jpg.6ebd558fc8cbcfa748796c3382b7e649.jpgRagingHunter.jpg.d3fab7e66518a13535c617fdac807f09.jpgHar i mitt eie nå 2 stk Tauruser 1 Raging Hunter 357 og 1 PT1911 45 ACP.

Disse har kun gått rett over 200 skudd hver, kun skutt fabrikkammo og foreløpig ingen klikk eller lignende.

1911`n kaster forøvrig hylsene veldig langt.

Har bytta fjærer på Raging Hunter`n for å få et lettere avtrekk, hvilket fungerer perfekt.

 

Hva benytter du revolver til....?

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, Razorback said:

Hva benytter du revolver til....?

Dessverre ingenting, kjøpte denne ny da Oslo Skytesenter fortsatt var åpen og hadde tenkt å bruke den der, men det slapp jeg jo😔, det ble jo stengt.

Synes det er et kjempetøft våpen og god å skyte med, spesielt etter fjærbytter. Har mulighet til å skyte med den igjennom klobben samt en privat skytebane som jeg har tilgang til.

Har forespurt Landrø, der jeg kjøpte den, kan være behjelpelig med å tette portinga, men har ikke fått noe tilbakemelding om hvordan dette kan gjøres.

Var i kontakt med en på Finn.no som hadde tetta hulla på en Raging Bull 44Mag og forklarte at det ble satt inn skruer der, men det var litt lite godts å skru i der.

184_1715299627.jpg

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Sentralfyr said:

Dessverre ingenting, kjøpte denne ny da Oslo Skytesenter fortsatt var åpen og hadde tenkt å bruke den der, men det slapp jeg jo😔, det ble jo stengt.

Synes det er et kjempetøft våpen og god å skyte med, spesielt etter fjærbytter. Har mulighet til å skyte med den igjennom klobben samt en privat skytebane som jeg har tilgang til.

Har forespurt Landrø, der jeg kjøpte den, kan være behjelpelig med å tette portinga, men har ikke fått noe tilbakemelding om hvordan dette kan gjøres.

Var i kontakt med en på Finn.no som hadde tetta hulla på en Raging Bull 44Mag og forklarte at det ble satt inn skruer der, men det var litt lite godts å skru i der.

184_1715299627.jpg

Jaa, da er du bedre informert enn han jeg måtte stoppe på en feltstevne med Raging Bull. Først på standplass 7 hvirs jeg stod så noen av dommerene(meg) at dette ikke var helt lovlig.

Ble paff når jeg fortalt at den ikke var lovlig til felt, og at ingen i klubben eller i butikken hadde sagt noe om det.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Det står jo ganske klart at rekyldemping/Magnaporting ikke er lov, og det er jo vanvittig dårlig gjort i ikke opplyse om det.

Jeg var klar over dette jeg da, for jeg hadde jo liksom bare tenkt å skyte med den på Oslo Skytesenter.

Men får se hva jeg gjør om jeg skal søke igjen på et nytt våpen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen peiling på Taurus revolvere men den ser veldig "Dan Wesson" ut. I så tilfelle er pipa en  sylindrisk "liner" med utvendig "løs" kjølekappe. Har jeg rett burde det være en smal sak å sette inn en ny pipe/liner uten kompensatorhull. Det krever ingen lisenser og er sikkert MYE rimeligere enn verditap ved salg og anskaffelse av ny halvfabrikata S&W..

 

Kontakt Rafdal Våpen. Han har Lothar Walther pipeemner på lager.

 

Edit: Etter litt googling viser det seg at denne Taurusen er blåkopi av Dan Wesson så det er bare å få feks Rafdal til å lage ei ekstra pipe og registrere den på deg uten å søke. Da beholder du også orginalpipa slik at du kan skifte mellom pipene selv, med og uten kompensatorhull.

Edited by Torf
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...