Jump to content

Tips til rypejakt i 2021


Lidd

Recommended Posts

Hei! Har bestemt meg for at i år skal jeg på en rypejakt tur, og med tur mener jeg å telte i fjellet i 2-3 dager i et område. Er ute etter et område med ok med fugl ( trenger ikke være enorme mengder) og helst ikke veldig mye trafikk fra andre jegere. Terrenget kan gjerne være noen timers gange fra allfarvei. Noen som vet om en plass som kunne passet? Hvor i norge spiller ingen rolle.

Takk:)

Link to comment
Share on other sites

Hey, lite respons her, så jeg kan mene litt. Har ingen konkrete tips til plass, men det blir vel å følge med på takseringer når de kommer for å se hvor det er bra med rype. Når du har valgt terreng og skal overnatte ute allikevel så vil jeg tro antall jegere synker jevnt og trutt med antal km du kommer deg vekk fra veien, så er terrenget stort og fint så ville jeg tatt det som en tur...og da kommer du sikkert til å se masse fugl på vei inn også, spesielt om du har pakka hagla i sekken🤪

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Et tips til oss rypejegere for dette året er å vri om planen til duer, ender og gjess.  Da får en iallefall tilgang på jakt, og bra bestander å jakte på. For rype ser det ut til å bli vanskelig,  pga stor etterspørsel og usikker bestand. 20210610_102635.jpg.2891de70aaa41ab7b6f0d474c99aef11.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...