Jump to content

Hjelp, våpenskapet krymper


Elgjaeger

Recommended Posts

Ser meg om etter nytt skap. Det jeg har idag er et PSSO skap på 1500x550x450mm og nå får jeg nesten ikke igjen døren. Må liksom trykke inn riflene og smekke døren kjapt igjen, og det er ikke alltid like bra for dobbelrifler med fint treverk og annet snacks med dyr optikk.

 

Krav, må være større enn skapet jeg har idag, samt ha kodelås. Har sett på dette som ser fint ut, men kostbart https://www.safedirekte.no/products/franz-jager-vapenskap-1224-excl-mec

 

-Noen anbefalinger mhp mekanisk eller digital kodelås?

-Anbefalinger på andre skap i samme størrelse eller større (1600x750x550) som er billigere?

 

 

Ja, ser litt rotete ut i skapet mitt nå....

CEFB1405-C98F-468E-A78C-3E4729D5E99F.jpeg

Edited by Elgjaeger
La til biilde
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Haavard said:

Mekanisk har jo en klar kulhetsfaktor (Egon Olsen), men jeg gjetter på at du blir ganske lei av å dreie frem og tilbake på hjulet hver gang du skal åpne.

Seks knappetrykk er betydelig enklere.

 

Du kan jo også kjøpe et mindre skap og beholde det du har?

Tenker vel også at mekanisk ser bedre ut men mindre praktisk, dersom man slipper å bytte batteri på digi i eininga da.

 

vil ha nytt skap, ikke et til

Link to comment
Share on other sites

On 2/27/2021 at 6:35 PM, Elgjaeger said:

-Noen anbefalinger mhp mekanisk eller digital kodelås?

Mekanisk kodelås 😬. Vær så god å bli gal... ,med mindre du heter Egon Olsen 😂 

 

Jeg ville styrt unna Franz Jager, de er dårlig/billig laga med staffasje på utsiden.

 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Bly said:

Mekanisk kodelås 😬. Vær så god å bli gal... ,med mindre du heter Egon Olsen 😂 

 

Jeg ville styrt unna Franz Jager, de er dårlig/billig laga med staffasje på utsiden.

 

Tips til alternativer i ca samme størrelse med kodelås, ja, blir nok digital lås?

Link to comment
Share on other sites

Om det skal være stort så blir det ikke praktisk størrelse før man er her;

https://www.ajprodukter.no/kontor-konferanse/verdioppbevaring/safe-og-sikkerhetsskap/dokumentskap/67635-25524329.wf?productId=25524330


To mindre skap er lettere å håndtere. Jeg har vært med på å flyte et skap på størrelse jeg linket til og det var litt arbeid. Ikke helt praktisk i et bolighus for å si det sånn.

Edited by Bly
Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, Bly said:

Om det skal være stort så blir det ikke praktisk størrelse før man er her;

https://www.ajprodukter.no/kontor-konferanse/verdioppbevaring/safe-og-sikkerhetsskap/dokumentskap/67635-25524329.wf?productId=25524330


To mindre skap er lettere å håndtere. Jeg har vært med på å flyte et skap på størrelse jeg linket til og det var litt arbeid. Ikke helt praktisk i et bolighus for å si det sånn.

Det var vel størrelsen, samt at døren kunne tas av og at det hadde kodelås jeg likte med det Franz Jæger skapet. Størrelsen holder i hvertfall til garderoben utvides til 8 langvåpen, eller at jeg kjøper 2-3 konkurransevåpen til. da får jeg vel trøbbel igjen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det ble et sånn Franz Jaeger skap selv om det ble kostbart. Siden dette står ganske synlig i kjellergangen hadde WAF litt å bety, ser jo ganske bra ut, både utvendig og inni, rigget med lys og greier. 
 

Holder vel en liten stund før det er krympet såpass at jeg må utvide igjen.....

BCD6B085-005B-4AA1-84AD-9D0703F21B13.jpeg

50593436-C08D-4862-B243-5A6B1DCA328D.jpeg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...