Jump to content

Heym 37V Firling


358 Win

Recommended Posts

Når drillingen har fått åpnere choker blir nok den valgt til det meste, men alle våpen skal jo brukes- det er jo litt av morroa.🙂 Den andre kombien er et arbeidsverktøy til ettersøk mm. Til slik bruk bruker en ikke klenodier....

Edited by asterix
Rettet noen skrivefeil..
Link to comment
Share on other sites

4 kg er grisetungt på en 37V. Det blir ikke til at man går å bærer den i neven dagen lang , det ville nok blitt som en posteringsbørse.  Tror ikke jeg hadde hatt samvittighet heller til å gå med ei sånn børse som hundefører gjennom eikekratt og plantefelt. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Det er forståelig. Jeg har brukt min vierling både til postering under jakt med hund etter rådyr, på smygjakt etter rådyr og fugl, og fuglejakt. Kneppet jammen en mår også med 22 Hornet løpet. Den balanserer godt, og da er den også grei å bære. Min første drilling var i kaliber 12. Den var fortung, og da ble det til at jeg gikk med pipa ned på slutten av dagen. Mye enklere å bære en børse skuddklar når den er velbalansert. 

folk er forskjellig bygd. Jeg trives godt med 3-4 og 3,6 kg. Men 4 trives jeg ikke så godt med. Det blir for tungt. 

Link to comment
Share on other sites

hehe, men klarer vel neppe å brenne opp løpet på en vierling med lodda løp... Må jo vente til den kjøler seg for å få inn neste skudd. Jeg skyter konsekvent noen treskuddsserier med våpen som har lodda løp. Da vet jeg stigning (eller for min vierling, sideveis spredning). Spredningen er jo konstant fra serie til serie. Men for å teste presisjon må det ventes lenge mellom skuddene. Vanskelig å brenne løpet altså.  

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...