Jump to content

5 skudds magasin for Røssler Titan i kaliber 223


Sku

Recommended Posts

Er på utkikk etter det perfekte systemvåpen, som for meg betyr lett, max 3 kg med trestokk, billige løp, og tilgjengelig i de kalibre jeg bruker, 223, 7.62x39 og 6.5x55. Den eneste rifla jeg vet av (har sjekka alle tror jeg, til fornuftig pris, dvs under 30 0000kr) er Røssler Titan. Problemet er at Røssler Titan bare lager 3 skudds magasin for 223 og 7.62x39, og da 99,99% av patronene jeg skyter, skytes på skytebanen, så vil jeg gjerne ha 5 skudds magasin for å slippe unna med litt mindre magasin inn og ut av våpenet.

Spørsmålet mitt er da : vet noen av en børsemaker som kan lage et 5 skudds Røsler Titan magasin i 223 / 7.62x39? Helst under 2000kr pr stykk.

Eller fins det tilgjengelig filer av 5 eller mer skudds Røssler Titan magasin 223/7.62x39 som kan 3D printes og utstyres med passende fjær og tilbringer ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan dessverre ikke svare på spørsmålet ditt, men tillater meg å stille et tilbake; hvor kan jeg finne titan alpha-løp i 7,62x39? Jeg visste ikke at det var i sortimentet, men det vil jeg også ha!

 

Jeg er forøvrig meget fornøyd med min Rössler. Meget god presisjon og funksjonssikker.

Link to comment
Share on other sites

@Sku Jeg har forsket en del på dette, men det døde litt ut før jeg kom helt i mål.

Hvis du tar en tlf til Vaabenhuset Nygård og snakker med Lars Axel så er ikke han typen til å gi seg før han har en løsning. 

Magasinet i seg selv er jo simpelt nok med den blokka som er skrudd i bakkant og det burde være mulig å skjøte på magasinboksen og tilpasse fjær fra et annet 5-skudds magasin. Ny blokk er en smal sak å få ordnet. 

 

@spindrift Det er vel Titan 3 som leveres med 223/x39 støtbunn, men siden alpha og titan 3 har like mange låseklakker så kan det tenkes at sluttstykket, og da pipene, passer overens. 

Importøren kan garantert hjelpe deg med å sjekke dette. 

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Fikk dette svaret fra Røssler da spurte om de kommer til å produsere 5 skudds 223 og 7.62x39 magasin :

"We produced magazines in caliber .223Rem. and 7,62x39 with 5 rounds, but stopped

some years ago because there were too many problems. We still could not save this

problem, so I can not say, if we will offer these magazines again some day."

 

For meg så høres det rart at det skulle være så vanskelig å få et 5 skudds magasin til å fungere, men det er vel ikke så lett å få ei systemrifle til å fungere med mange forskjellige kaliber. Har lagt merke til at det er endel systemrifler som bare tilbyr 3 skudds 223 magasin, bla Sauer 404. Så da er det vel konstruksjons problemer, og ikke "3 skudd er mer enn nok for en jeger" som er årsaken til 5 at skudds magasin ikke tilbys.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...