C96 Posted February 23, 2021 Share Posted February 23, 2021 Skylder å gjøre oppmerksom på at det ikke var undertegnede, unnskyldningen var at de passet godt i magasinet, derfor ble ikke feilen oppdaget. Kula satt i overgangskonen, og kom greitt ut, Kongsbergcolten tålte misbruket! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jegermeistern Posted February 23, 2021 Share Posted February 23, 2021 Kaliber 45 acp Idiot, kanskje? Parallell til det ganske utbredte kaliberet "308 Idiot"? https://www.kammeret.no/topic/1334-308-idiot/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hipshot Posted February 23, 2021 Share Posted February 23, 2021 Var det et .45 magasin som ble ladet med 9mm? Eller var det et 9mm magasin som ble satt i? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
C96 Posted February 23, 2021 Author Share Posted February 23, 2021 1 hour ago, Jegermeistern said: Kaliber 45 acp Idiot, kanskje? Parallell til det ganske utbredte kaliberet "308 Idiot"? https://www.kammeret.no/topic/1334-308-idiot/ Forsåvidt, men liker bare ikke å kalle skytterkamerater idioter, det er nok mobbing nåtildags. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
C96 Posted February 23, 2021 Author Share Posted February 23, 2021 31 minutes ago, hipshot said: Var det et .45 magasin som ble ladet med 9mm? Eller var det et 9mm magasin som ble satt i? . 45 magasin, så helt OK ut ved et overfladisk blikk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mailman Posted February 26, 2021 Share Posted February 26, 2021 En litt enkel kompis av meg gjorde det samme.Alle pistolene til Glock er jo 9mm tenkte han og stappet 5-6 9mm i magasinet på G20'en min. Skuddene gikk av,og kulen kom ut,men den vekslet ikke.Hylsen var pent skyteformet til 10mm fra midten og opp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hipshot Posted February 27, 2021 Share Posted February 27, 2021 Dette måtte jeg prøve selv. Og det stemmer, .45 magasinet holder 9mm patroner - dvs, inntil man stapper magasinet inn i pistolen. Når magasinet bunnet løsnet patronen og forsvant gjennom kammeret og ut gjennom løpet. Så hvordan det var mulig å få skuddet til å gå av vet ikke jeg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olesøn Posted February 27, 2021 Share Posted February 27, 2021 Vet ikke helt om jeg skal prøve neste steg egentlig, denne M1914-en har slakk innmat. Men patronen sitter nå i magasinet ja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts