Jump to content

Tårn for parallakse roterer fritt


300 win mag

Recommended Posts

Jeg har et Zeiss Conquest 6.5-20x50 kikkertsikte som etter mange års trofast tjeneste nå har gått i stykker. Justeringstårnet for parallakse roterer fritt mellom 50 og uendelig uten å gjøre noe justering. Hva kan være galt?
Kan jeg selv ta av tårnet og stramme noe eller må denne inn til reparasjon? Hva vil noe sånt evt koste? 
 
Noen som har tips eller erfaringer?
Link to comment
Share on other sites

Det er ikke settskruer på dette siktet. På høyde- og sidejusteringen er det en skrue midt på tårnet. Mulig det finnes en sånn på parallaksen også, men den er i tilfelle skjult bak en Zeisslogo.

 

Skal prøve å sende en epost til Zeiss USA og se om jeg kan få noe hjelp til å finne ut hva som kan være gått i stykker. Håper på at det finnes en børsemaker el. her til lands som kan fikse det, så det blir kanskje neste ringerunde. 

 

Rart om det ikke er noen som har opplevd noe lignende før meg? 

zsrc620x50mz.jpg

luneta-zeiss-conquest-6-5-20x50-mc-jak-nowa-montaz.jpg

https___www.rockislandauction.com_html_dev_cdn_2017_311.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville varma opp logoplata slik at limet løsner og vippa den bort for å se hva som lå på undersiden. Men når det er sagt så pleier det å være veldig greit å sende en reklamasjon til "over dammen". Min erfaring er at de har bedre service enn Norsk reklamasjon🙄. Det som er kjipt er frakt og postgang..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...