Jump to content

Fraktpris på forsendelse fra taksidermist i SA


Hognajegern

Recommended Posts

Hei, 

Er nå i prosessen med å få fraktet hjem to utstoppede dyr fra Sør-Afrika etter liten jakt tur ifjor. Ble anbefalt ett dansk firma av PH og taksidermist. 

 

Volumet på forsendelsen det er snakk om er på 0,4cbm. Har aldri fått noe liknende tilsendt fra utlandet på denne måten før, så er intr i å høre hva de med mer erfaring mener om tilbudet? 

 

Prisen jeg har fått er på 6275 dkk, ca 8500 kroner. Med unntak av norks moms som jeg har fortsått det.

 

Hvordan mener folk denne prisen ligger på skalaen innen tilsvarende frakt? 

Edited by Hognajegern
Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg stort sett bare latt trofeer bli igjen, og kanskje latt familie tatt hånd om et par enkelte slike, men jeg tror ikke at det er så steike gæren pris det du har fått der. Jeg har av nevnte grunn ikke satt meg noe særlig inn i fraktpriser, men jeg vet om iallfall to jegere, jeg hadde med nedover til hjemtraktene for 8-10 år siden, betalte rundt 22.000,- for ca 1 cbm. Det er som sagt 8-10 år siden.

Link to comment
Share on other sites

Prisen du har fått er ikke så ille, det er ekstremt lite kapasitet på flyfrakt for tiden, og prisene på frakt er dyre. Båtfrakt er billigere men vanskelig å få til siden flere og flere av båtfraktselskapene nekter å ta i mot trofeer. Jeg kan anbefale å bruke Marlene i Labrador Cargo (basert i Danmark) ifm rådgivning og forsendelse, det tilkommer 5% mva og tollklareringsgebyr på frakta om det er ferdigutstoppede dyr. Labrador Cargo er spesialister på trofétransport og vet også om det er nødvendig med Cites eller andre godkjenninger. Pass også på at du ikke betaler for lagertid hos eksportør i Sør-Afrika, det skjer ofte forsinkelser og ombookinger siden trofétransport ikke er en prioritert flyfrakt :-)

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...