Jump to content

Oslo Skytesenters skytebaner stengt av myndighetene, grunnet uheldige omstendigheter.


Bushviper

Recommended Posts

 

 

Fra Facebook: 

Oslo Skytesenters butikk og nettbutikk med kjøp og salg er åpent. Skytebanene er midlertidig stengt. På grunn av uheldige omstendigheter har myndighetene stengt skytebanene. I disse Coronatider syntes vi det er ekstra beklagelig og vi må dessverre innse at dette kan ta tid. Vi kommer med mere informasjon om vi har noe å fortelle.
 
 
 
Link to comment
Share on other sites

Det ser ut til at øvrige baner i distriktet, Løvenskiold og Losby også er stengt.

 

Da må man gå ut ifra at stengningen er koronarelatert.

Syns OSS burde fremhevet dette slik at en slapp spekulasjoner om andre årsaker. Dersom sådane ikke finnes.

"Uheldige omstendigheter" er et noe pussig ordvalg.

 

Link to comment
Share on other sites

Du har nok rett, Wintel.

 

Jeg forsto OSS dithen at nå var alle skytebaner stengt i Oslo, evt også omland.

Jeg må ha misforstått.

For i hvert fall OKTS driver så vidt jeg kan se fortsatt skytetrening på sin bane - i Oslo. Vinterserien hurtig, fin er i gang med skyting man 15 feb. Påmelding slik som i Losby for å ha begrenset deltakelse.

 Trolig flere baner er åpne med samme begrensinger.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, JonasB said:

Er nok utebanen til OKTS som er åpen. Tåsen og St.Haugen er stengt 

De skyter på Ekebergbanen, banen i Egeberg idrettshall.

 

Der har jeg selv tilbrakt mye av min tid, men interessen for finpistol dabbet av etterhvert selv om vi i min tid også skjøt 38 der. I Maridalen er det nå bare  finpistol grunnet støyklage.

 

At hula på Tåsen er stengt, dvs ikke i bruk, er en tragedie. De skylder på at de ikke har ordnet nøkkelsystem, noe de har sagt i laaang tid. Det holder ikke. (Der fikk jeg sagt det.)

Jeg har tilbudt meg å delta på alt som er av dugnader etc etc, men ingen reaksjon.

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Elmer K said:

Jeg har tilbudt meg å delta på alt som er av dugnader etc etc, men ingen reaksjon.

Hva mener du med reaksjon og bra nok? 

Det har omtrent ukentlig i perioder vært arrangerte dugnader der, og det er et betydelig antall timer som er brukt på å totalrenovere alle løpene.

 

Pluss et digitalt nøkkelsystem er ikke helt rett frem å sette opp før man har infrastruktur på plass i form av nettverk og faktiske dører.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

For 17 timer siden sa AGR416:

Hulen på Tåsen er vitterlig i bruk, den er bare stengt ifm Corona-tiltakene.

 

Det har vært gjort masse arbeid der i fjor, og blitt virkelig god stand der.

 

Det er og mulig å skyte på Løvenskiold, ihvertfall pistolbanene.

Jeg henvendte meg til oppmann bane for å få delta med dugnader og i standsettelse på Tåsen sommer 2020. Han lovet, og var glad for at jeg stilte meg disponibel - og uttrykte samtidig tydelig at jeg ville bli varslet når dugnader forelå.

 

Jeg har ikke hørt et pip.

 

Og finner det underlig at banen kun har vært stengt grunnet korona, det fikk ikke jeg opplyst ved min henvendelse. Da var det nøkkelsystemet som var begrunnelsen for stengning.

 

Msteiro bekrefter at nøkkelsystem og ditto det medfører er grunn til stengning - altså at banen HAR vært, og antatt ER stengt grunnet dette.

 

Dersom hula vitterlig er i bruk så fremgår det særs dårlig av OKTS sine hjemmesider. Undertegnede vil ta kontakt med oppmann, bane, til uka for å få vite Tåsenhula's status.

 

Banen ble leid ut til en annen skytterklubb for en tid tilbake, ble noe forundret at det gikk an, mens (nøkkel)forholdene vanskeliggjorde egne medlemmers bruk.

 

Til Msteiro er det bare å si at digitale nøkkelløsninger etc burde være overkommelig å ordne godt innenfor den tidsrammen vi her snakker om. Hva er problemet?

 

For en lengre tid tilbake drev jeg selv og ryddet, alene, på Tåsen. Jeg kjørte vekk for egen regning mange sekker søppel, samt annet ryddearbeid. Å få et system med kontroll på medlemmers bruk,(les misbruk) kan undertegnede bekrefte er nødvendig.

 

Jeg regner med jeg ikke ansees overflødig som mannskap - i så fall burde det være mennesklige ressurser til å få orden på banen i hvert fall.

 

 

Edited by Elmer K
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Elmer K said:

Msteiro bekrefter at nøkkelsystem og ditto det medfører er grunn til stengning - altså at banen HAR vært, og antatt ER stengt grunnet dette.

Nei, jeg bekrefter ikke at det er ene og alene grunn til stenging. Når ting skjer på dugnadsbasis er det ikke å bare sette en dato for montering, først må dører etc på plass.

 

I forhold til stengte baner for trening gjelder vel dette omtrent all innendørs skyting i regi av klubber?

 

Tviler på at de som har vært ansvarlig for oppussingen kan drive å holde styr på hvert enkeltmedlem sin deltakelse, det har vært usedvanlig god informasjon om alle dugnader på Facebook.

Link to comment
Share on other sites

"Tviler på at de som har vært ansvarlig for oppussingen kan drive å holde styr på hvert enkeltmedlem sin deltakelse, det har vært usedvanlig god informasjon om alle dugnader på Facebook."

 

---

 

Kan så være. Men jeg ble lovet kontaktet. At klubben foretrekker facebook fremfor klubbens egne hjemmesider til istandsettelse av baner etc tar jeg til etterretning.

 

Jeg skrev over at det kun ikke bare var nøkkelsystemet som medførte stengning, men også ditto det medfører.

Inklusive bl. annet ting som det du nevner med dører etc.

Det er jeg klar over. Men det var ikke poenget.

 

Da avrunder jeg dette fra min side og tar kontakt med baneoppmann.

Link to comment
Share on other sites

AGR416

 

Banen på Tåsen er forsåvidt åpen.

Det ble som du sier arrangert Oslo Indoor Open der 24 og 25 oktober der du deltok.

 

Greia er nok at da ble banen åpnet av klubbrepresentant.

Jeg ser av referat fra årsmøtet at Tåsenterrassen er snart ferdig og vil åpnes, også for  feltgruppa, i løpet av våren - 21. Der kan  medlemmer selv få (e) nøkkel er vel planen.

 

Da er det bare å glede seg til det.

 

Årsmøtet opplyser at det har vært usedvanlig godt fremmøte ved dugnader, også på Tåsen slik at de derfor antatt ikke har sett noe poeng å kontakte de som har bedt om å få stille opp, de har hatt folk nok.

Det er imponerende.

 

Årsmøter opplyser at OKTS sin hjemmeside skal være informasjonsplattformen. Men opplyser at felt og dynamisk i tillegg også bruker facebook for info.

Greia er at hjemmesiden etter min oppfatning ikke har vært brukt, kun facebook, noe jeg syns blir litt feil. Gjerne begge deler, men...

 

Jeg finner ikke feltgruppa på face, det ligger ikke på OKTS slik at kanskje msteiro kan opplyse om navn?

 

Banene ved Stor-Oslo skyteklubb og Oslo skytesenter, som tråden omhandler, melder at banene er stengt frem til 1ste april.

I første omgang...

 

Jeg syns det er litt rart da det nå i skrivende stund trenes daglig (torsdager) både på Ekeberg i Oslo i OKTS' regi og sikker andre steder, som på Løvenskioldbanen, men at SOS nektes trening.

Edited by Elmer K
Link to comment
Share on other sites

42 minutes ago, Elmer K said:

 

 

Banene ved Stor-Oslo skyteklubb og Oslo skytesenter, som tråden omhandler, melder at banene er stengt frem til 1ste april.

I første omgang...

 

Jeg syns det er litt rart da det nå i skrivende stund trenes daglig (torsdager) både på Ekeberg i Oslo i OKTS' regi og sikker andre steder, som på Løvenskioldbanen, men at SOS nektes trening.


Hvor ser du infoen om Oslo skytesenter banene? 

 

OKTS tåsen er stengt for alle
OKTS st.hans haugen er stengt for alle

 

Litt rart ekeberg er lov når det er inne og voksenidrett, men  legger meg ikke opp i det, løvenskiold er åpen så skyter/trener der om dagen. 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, JonasB said:

Står på nettsidene, aps.

 

Hva må til for å trene på Løvenskiold om man ikke er medlem i noen klubb der oppe? Kun medlem i OKTS, om det har noe å si

står de er stengt, men ikke spesifikk dato, som han henviste til. 

 

om du er medlem av noen av feltklubbene har man tilgang til "lekeplassen" 

hvis ikke vil jeg anbefale SSL/NOP 

Link to comment
Share on other sites

Man har tilgang til alle feltbanene omtrent som medlem av feltklubbene.

Vil anbefale medlemskap i Oslo Sportsskyttere hvis ønskelig å trene ute, bra bane med flombelysning, og alt av skiver og skivemateriell er i bod man får tilgang til som medlem.

Veldig enkelt da man slipper drasse med noe annet enn våpenet.

Bare å dra å skyte når som helst egentlig, man-lør 0900-2100 og søndag er det kun 22lr 0900-2100.

Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, aps said:


Hvor ser du infoen om Oslo skytesenter banene? 

 

OKTS tåsen er stengt for alle
OKTS st.hans haugen er stengt for alle

 

Litt rart ekeberg er lov når det er inne og voksenidrett, men  legger meg ikke opp i det, løvenskiold er åpen så skyter/trener der om dagen. 

Jonas har svart, det står på nettsiden deres.

 

Videre, Tåsen er IKKE stengt, det ble avholdt stevne der så sent som 23 og 24 okt.

Jeg setter ei krone på at det trenes svartkrutt der pr. dags dato selv om jeg ikke har allverdens interesse av å gå i dybden.

 

Ekeberg ER lov, men legger meg heller ikke opp i det. Men det er vel ikke verre å skyte på Ekeberg enn på Løvenskiold der du(aps)skyter? Du er da blitt voksen og bedriver voksenidrett du også?😃

Edited by Elmer K
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Elmer K said:

Jonas har svart, det står på nettsiden deres.

 

Videre, Tåsen er IKKE stengt, det ble avholdt stevne der så sent som 23 og 24 okt.

Jeg setter ei krone på at det trenes svartkrutt der pr. dags dato selv om jeg ikke har allverdens interesse av å gå i dybden.

 

Ekeberg ER lov, men legger meg heller ikke opp i det. Men det er vel ikke verre å skyte på Ekeberg enn på Løvenskiold der du(aps)skyter? Du er da blitt voksen du også?😃

 

 

på nettsiden står det, ser ikke 1 april nevnt? 

 

Oslo Skytesenters pistol og riflebaner er midlertidig stengt, butikk og netthandel er åpent som normalt.
Vi kommer tilbake med mer informasjon så fort vi kan.

 

Tåsen rakk akkurat åpne bittelitt etter opussing  for nm minirifle før oslo stengte ting igjen. 

jeg tviler veldig på at noen trener noe som helst eller skyter noe som helst, setter 2 kroner på det 

Løvenskiold er ute, det meste av utendørs ting er åpne og ok om dagen. Forskjellen bærum & oslo er også en ting. 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, aps said:

 

 

på nettsiden står det, ser ikke 1 april nevnt? 

 

Oslo Skytesenters pistol og riflebaner er midlertidig stengt, butikk og netthandel er åpent som normalt.
Vi kommer tilbake med mer informasjon så fort vi kan.

 

Tåsen rakk akkurat åpne bittelitt etter opussing  for nm minirifle før oslo stengte ting igjen. 

jeg tviler veldig på at noen trener noe som helst eller skyter noe som helst, setter 2 kroner på det 

Løvenskiold er ute, det meste av utendørs ting er åpne og ok om dagen. Forskjellen bærum & oslo er også en ting. 

aps

Du må søke på Stor - Oslo Skyteklubb, ikke Oslo skytesenter. Der får du opp dato.

 

Jeg vedder kr. 3 på at Tåsen brukes til trening, banen er så godt som klar - fit for fight, kun nøkkelsystem er ikke klart , mulig grunnet telenor/internett.

Link to comment
Share on other sites

Lenge siden SOS la ut at de ikke hadde organiserte treninger grunnet Corona.

Banene på Oslo Skytesenter har vært oppe helt frem til sist torsdag, og på deres nettsider står det at de er stengt på ubestemt tid. Begrunnelse er ikke gitt og det er ikke opplagt at det er Corona som er årsaken. Kunne godt  skrevet en noe mindre kryptisk melding...

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Krag J. said:

Lenge siden SOS la ut at de ikke hadde organiserte treninger grunnet Corona.

Banene på Oslo Skytesenter har vært oppe helt frem til sist torsdag, og på deres nettsider står det at de er stengt på ubestemt tid. Begrunnelse er ikke gitt og det er ikke opplagt at det er Corona som er årsaken. Kunne godt  skrevet en noe mindre kryptisk melding...

Enig i det siste du skriver. De burde har fremhever umiddelbart at det gjelder koronarelatert stengning. De var som du skriver åpen til torsdag uken som var.

 

Dette er hva klubben  skriver:

 

Nyheter
Corona Og Covid-19

Klubben har ingen regulære og organiserte treninger eller konkurranser for tiden.
Foreløpig gjelder dette til 31 mars 2021

 

 

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Olesøn said:

Det ble jo spurt om hvor man fant info om OSS, ikke SOS.

Er ikke så sikker på det.

Info fra OSS hadde f.eks aps om det er han du henviser til. Han fremla det som sto på deres hjemmeside, manglet neppe info derfra.

 

Men info fra SOS manglet, den som omhandlet datoer.

Den har jeg vedlagt over.

 

Link to comment
Share on other sites

Tåsen hula skal være låst med egen lås som veldig få har kode til. Vet noen har bedrevet dugnadsarbeid alene som har fått tilgang. Er null skyting der ref den infoen jeg har fått. 

 

Edit: og takk for info vedr Løvenskiold. Får se hva det blir, har NOP begynt å ta inn medlemmer igjen om noen vet? 

 

Edited by JonasB
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Olesøn said:

Jeg er helt sikker på at det var nøyaktig det han spurte om faktisk.

 

Sitat aps:

"Hvor ser du infoen om Oslo skytesenter banene? "

 

2 hours ago, Olesøn said:

Jeg er helt sikker på at det var nøyaktig det han spurte om faktisk.

 

Sitat aps:

"Hvor ser du infoen om Oslo skytesenter banene? "

Jeg svarte på det spørsmålet og hvor han ville finne svar. Men vi snakker forbi hverandre.

Link to comment
Share on other sites

For ikke mange dagene siden sendte OSS, eller var det SOS -  ut en beklagelse der de forvekslet riktig avsender vedr. et info skriv. Jeg husker ikke saken. Det skulle vært undertegnet avs. SOS. (Eller var det OSS.....?)

 

Det går åpenbart i ball for noen og enhver.

 

Datoskrivet vi diskuterte her og nå var avsendt Stor-Oslo Skyteklubb (SOS). Det bli feil at det skal være SOS som sender ut skriv om nedstengning  av banene  da det er Oslo Skytesenter (OSS) som eier og driver banene. Mange som frekventerer banene er ikke engang medlem av skyteklubben  slik at de har atter en gang ikke klart å gi riktig avsenderadresse av banestengningen. Jeg har aldri opplevd at klubben har invitert til trening, banen drives kun på kommersiell basis av OSS - unntatt enkelte internstevner, som er i regi av klubben. Det er det eneste. Klubben har ingenting med banene å gjøre. Da mener jeg  Oslo Skytesenter skal stå for all info om banene videre.

 

Det var slik jeg oppfatter det der aps korrekt forventet å finne infoen om datoer stengning.

 

Jeg for min del blir litt i stuss av rotet SOS OSS.

Det ser slik jeg ser det ikke ut til at de har lært av nylig forrige feil.

 

Det kan for kuriositenens skyld nevnes at de i tillegg henviser til facebook for oppgradering av tilstand baner.

 

Det blir jo litt som hos OKTS dette.

Hva fanden har man hjemmesider til ??

Først hjemmesider, siden facebook, twitter etc etc.

 

Syns jeg,

😐

 

Vil tilføye i ettertid at jeg neppe er alene om å bli noe forvirret av nedstengningene i Oslo/omegn.

Idretten skulle kun drives av barneidrett.

 

Jeg anser OKTS for en dønn solid klubb. Slik at jeg mener de er i god tro ved dere treninger nå.

 

 

Edited by Elmer K
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Elmer K said:

Videre, Tåsen er IKKE stengt, det ble avholdt stevne der så sent som 23 og 24 okt.

Jeg setter ei krone på at det trenes svartkrutt der pr. dags dato selv om jeg ikke har allverdens interesse av å gå i dybden.

 

 

1. Den siste nedstengingen i Oslo var ETTER det ble arrangert stevne på Tåsen.

2. Låsen er byttet. Det foregår ikke trening der, kun vedlikeholdsarbeid.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Elmer K said:

For ikke mange dagene siden sendte OSS, eller var det SOS -  ut en beklagelse der de forvekslet riktig avsender vedr. et info skriv. Jeg husker ikke saken. Det skulle vært undertegnet avs. SOS. (Eller var det OSS.....?)

 

Det går åpenbart i ball for noen og enhver.

 

Datoskrivet vi diskuterte her og nå var avsendt Stor-Oslo Skyteklubb (SOS). Det bli feil at det skal være SOS som sender ut skriv om nedstengning  av banene  da det er Oslo Skytesenter (OSS) som eier og driver banene. Mange som frekventerer banene er ikke engang medlem av skyteklubben  slik at de har atter en gang ikke klart å gi riktig avsenderadresse av banestengningen. Jeg har aldri opplevd at klubben har invitert til trening, banen drives kun på kommersiell basis av OSS - unntatt enkelte internstevner, som er i regi av klubben. Det er det eneste. Klubben har ingenting med banene å gjøre. Da mener jeg  Oslo Skytesenter skal stå for all info om banene videre.

 

Det var slik jeg oppfatter det der aps korrekt forventet å finne infoen om datoer stengning.

 

Jeg for min del blir litt i stuss av rotet SOS OSS.

Det ser slik jeg ser det ikke ut til at de har lært av nylig forrige feil.

 

Det kan for kuriositenens skyld nevnes at de i tillegg henviser til facebook for oppgradering av tilstand baner.

 

Det blir jo litt som hos OKTS dette.

Hva fanden har man hjemmesider til ??

Først hjemmesider, siden facebook, twitter etc etc.

 

Syns jeg,

😐

 

Vil tilføye i ettertid at jeg neppe er alene om å bli noe forvirret av nedstengningene i Oslo/omegn.

Idretten skulle kun drives av barneidrett.

 

Jeg anser OKTS for en dønn solid klubb. Slik at jeg mener de er i god tro ved dere treninger nå.

 

 

Jeg tror du tenker og legger litt for mye i det. Jeg har sett noen av de nyhetsbrevene som de har sendt og en ting er åpenbart, den som har skrevet flesteparten av dem er ikke akkurat den beste i skriftlig norsk, så jeg antar at det er grunnen til ordlyden. Noen er kanskje litt mer nysgjerrig enn andre, men jeg forholder meg til at banen er stengt og gidder ikke å legge noe mer i det. Je

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 2/15/2021 at 10:41 PM, Anonymrifle said:

Jeg tror du tenker og legger litt for mye i det. Jeg har sett noen av de nyhetsbrevene som de har sendt og en ting er åpenbart, den som har skrevet flesteparten av dem er ikke akkurat den beste i skriftlig norsk, så jeg antar at det er grunnen til ordlyden. Noen er kanskje litt mer nysgjerrig enn andre, men jeg forholder meg til at banen er stengt og gidder ikke å legge noe mer i det. Je

Nå er det ikke på ordlyden det sviktet. Ei heller at jeg tenker for mye på "det".

 

Stor-Oslo Skyteklubb sendte ut et skriv forleden til medlemmene for å presisere at de ikke har noe med banene til Oslo skytesenter å gjøre. De presiserer implisitt at ansvaret ligger hos Oslo Skytesenter.

Det rundskrivet skrev de til ikke grunnet mangel på sysselsetting.

 

Alle vet at banene er stengt, det er ikke det det dreier seg om, man vet ofte hvor man er selv om kartet ikke stemmer med terrenget.:)

 

Nå er det bare å håpe alt ordner seg snart slik at vi får drevet vår sport/idrett.

 

 

 

 

 

Edited by Elmer K
Link to comment
Share on other sites

Drøyt førti poster på ei drøy uke. Spekulasjoner, spørsmål osb...

 

Synes ikke vi bør spekulere og synse her, det gagner ingen. Rekner med at saken behandles rundt «de skrivebordene» hvor den ligger. Korrekt og presis informasjon kommer nok allmenheten for øre når situasjonen er mer avklart. 

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, BC.Airn said:

Drøyt førti poster på ei drøy uke. Spekulasjoner, spørsmål osb...

 

Synes ikke vi bør spekulere og synse her, det gagner ingen. Rekner med at saken behandles rundt «de skrivebordene» hvor den ligger. Korrekt og presis informasjon kommer nok allmenheten for øre når situasjonen er mer avklart. 

Regner med at du ikke er betalende medlem? Når du faktisk betaler en rimelig høy pris for medlemskap, samt klipp på bane, så forventer jeg faktisk at styret i SOS skal komme med en bedre redegjørelse en de så langt har gjort. Er banene stengt som følge av smittevern hensyn, så er de det og det er da ikke opp til de, så det godtas selvsagt. Men slike kryptiske meldinger uten substans, gir grobunn til mistanke om at dette skytes noe annet. Dette styrkes betraktelig nå klubben heller fortsetter og fortie årsaken, og skylder på at OSS har stengt banene. 

 

Link to comment
Share on other sites

Litt OT kanskje, men har jeg noen andre alternativer til trening i pistol? Jeg har meldt meg på noen stevner i april, og vil aller helst ikke komme ut av trening (er vant til å trene en gang i uka).

 

Er det f.eks. mulig å leie baneplass på Løvenskiold der?

Link to comment
Share on other sites

Medlemmer i Lørenskog skytterlag (1000,- per år) kan skyte på gong og papp på 25m på DFS-banen på Losby på lørdager mellom kl 1000-1500. Forhåndspåmelding via MittDFS.

Ikke all verden til pistolbane (kun EN standplass) - mest et tilbud til medlemmer som venter på at demperen skal kjøle seg ned...

Eller er vel det meste stengt for tiden?

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Chiefen.v-2 said:

Litt konspirasjonsteorier er alltid morsomt men dette er garantert veldig enkelt...

Innendørs idrett for voksne er stoppet i Oslo, 

 

https://www.oslo.kommune.no/koronavirus/rad-og-regler-i-oslo/trening-idrettsanlegg-og-svommehaller/#gref

Neppe så enkelt. De reglene gjaldt når banene holdt åpen også, så noe skjedde. Dessuten hadde de vel sagt det om det hadde vært så enkelt..

Edited by Krag J.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 2/18/2021 at 12:46 PM, vass said:

Har du problemer med hvordan ting har blitt og blir gjort er det vesentlig mer produktivt å ta det direkte med de det gjelder. Du er sikkert også hjertelig velkommen til å ta på deg verv for å påvirke ting i det du mener er rett retning.

Det var da fælt da du.😄

 

Åpner du gluggene dine så ser du at det er flere som har og/eller har hatt innvendinger og synspunkter hva gjelder trådstarters innehold/sak, deriblant OSS rolle som baneansvarlig og info vedr. dette. 

Eller skal undertegnede ikke få ha synspunkter i kammeret.no sine spalter - i gjeldende tråd? Bare du og alle andre?

 

Benytter anledningen til å si til Bushviper at det er ikke er SOS som holder "noe tilbake" dersom noen skulle føle det. Det er OSS som er ansvarlig for stengning av banene.

Medlems-skrivet som undertegnede medlem mottok her forleden fra Stor-Oslo Skyteklubb klargjør dette forholdet.

Alt tyder på at klubben er  i stand til å formidle dennes synspunkter ovenfor baneeier.

 

De er innen rekkevidde for hverandre.

Ikke sant, vass?

 

-------

Edit.

 

Altså, det er ikke Stor-Oslo Skyteklubb, SOS, som skal gi allmenn opplysninger om stengning av baner, det er det Oslo Skytesenter, OSS, som skal.

 

Klubben (SOS) skal bare sende ut info til betalende, registrerte medlemmer.

 

Skytesenteret leier ut banene til allmenheten,  og er således ansvarlig for å meddele generell info om banene til nettopp almennheten. Etter min mening bør dette i første rekke gis via hjemmesiden deres.

😐

 

Edited by Elmer K
Link to comment
Share on other sites

For 21 timer siden sa ikke skjul:

Slike påstander bør støttes av kilder, ellers er det egentlig bare pjatt og ting en har hørt.

 

Være

Enig i det.

 

Oslo skytesenter er en arbeidsplass for mange og alle disse blir berørt. At senteret får, i likhet med div andre foretak,  beskjed om å stenge (baner) er nærmest  en alminnelighet i disse tider.

 

Når jeg var der og skjøt sist så ble det ikke bedrevet  organisert trening der overhode. Den var avsluttet. Der var kun noen få standplasser for uorganisert trening, de andre var avstengt i hht myndigheters krav. Jeg trodde det jeg bedrev var innafor regelverket.

 

Jeg velger videre den påstand at det kan, muligens fremdeles, herske noe forvirring/usikkerhet på feltet både her og der. Og har banene vært åpne og det de og jeg bedrev  vært feil så var vi  i god tro.

 

Dette kan for alt jeg vet også gjelde andre dønn seriøse tilretteleggere på området.

 

 

 

 

Edited by Elmer K
Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har prøvd å få OSS i tale rundt dette?

 

Jeg er en av de uheldige som akkurat har betalt ca. 7000,- for nybegynnerkurs hos OSS, årsavgift til SOS og klippekort på OSS. Noen få dager i etterkant stengte de ned, og jeg er jo redd dette er penger som er kastet rett ut av vinudet...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...