Jump to content

Teste sammensetningen til forskjellige blylegeringer; eit tilbod?


stigamundsen

Recommended Posts

Eg har, i forbindelse med jobb som inspektør i nordsjøen, tilgang på PMI-utstyr (positive material identification). Har test det eg har av forskjellige blylegeringar med dette utstyret. 

 

Mitt forslag er at om det er nokon andre som vil vete den kjemiske sammensetningen på diverse blylegeringar dei har liggande, kan dei sende ein LITEN bit til meg i posten, og så kan eg ta det med på jobb og teste det her. Eg treng ei flat overflate på 8-10mm utan for mykje oksydering for å gjere ein grei test (utan at eg treng å gjere så mykje med kvar bit) Greit om ein og nummererer kvar bit og seier kva denne er/trur det er.

 

Etter test kan eg legge ut resultatet i denne tråden. Og om det er nokon som har lyst til å sponse meg med ein 50-lapp eller noko slikt (etter utført testing og posting av resultat), vert eg ikkje grinete av det (om dette gjer at posten helst skal i kjøp og salg, flyttar kanskje rette person denne dit?). Kjem heller ikkje til å sende tilbake testbitane. Om dette er noko som freister, send meg ein PM så sender eg adresse. 

 

Eg tenkte å byrje med å legge ut det eg har av resultater: 

 

(Brinell-verdiane kjem frå eit rekneark funne inne på Cast Boolits-forumet. Teoretiske verdier)

 

Gamle dykkarlodd: 

Pb (bly) 97,7%. Sb (antimon) 1,9%. Sn (tinn) 0,8%. Zn (sink) 0,23%. Brinell 10

 

Bly frå røntgenfilm: 

Pb (bly) 97,4%. Sb (antimon) 1,6%. Sn (tinn) 0,9%. Brinell 10

 

"Takbly":

Pb (bly) 99,89%. Cu (kopper) 0,1%. Brinell 9

 

Tinn (frå nedsmelta nips):

Pb (bly) 0,8%. Sb (antimon) 6,95%. Sn (tinn) 91,34%. Zn (sink) 0,4%. Cu (kopper) 0,39%

 

Setteri/trykkeribly, fyrste smelting (ein fin blanding av forskjellige størrelser/typer:

Pb (bly) 70,1%. Sb (antimon) 21,2%. Sn (tinn) 7,98%. Cu (kopper) 0,6%. Brinell 30

 

Setteri/trykkeribly, andre smelting (ein fin blanding av forskjellige størrelser/typer:

Pb (bly) 65,8%. Sb (antimon) 24,9%. Sn (tinn) 8%. Cu (kopper) 1,16%. Brinell 34

Edited by stigamundsen
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Då kjem resultata frå blylegeringar frå Spindrift:

 

Legering 1:

Pb (bly) 98,3%. Sb (antimon) 0,9%. Fe (jern) 0,2%. Bi (vismut) 0,1%. Sn (tinn) 0,044%. Zn (sink) 0,015%

Det er i tillegg registrert titan, kobber, tungsten i veldig små mengder (mindre en 0,01%)

 

Legering 2: 

Pb (bly) 99,1%. Sb (antimon) 0,8%.

Det er i tillegg registrert titan, vanadium, kobber i veldig små mengder (mindre en 0,01%)

 

Edited by stigamundsen
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Resultata frå legeringane frå Tailgunner:

 

Legering 1:

Sn (tinn) 50,6%. Pb (bly) 40,5. Sb (antimon) 5,4%. Cu (kobber) 3,2%. Fe (jern) 0,2%. Bi (vismut) 0,2%. Zr (zirkonium) 0,019%

Det er i tillegg registrert yttrium, jern sink, titan, vanadium, crom og mangan i veldig små mengder (mindre en 0,01%)

 

Legering 2:

Pb (bly) 98,9%. Sn (tinn) 0,44%. Sb (antimon) 0,25%.  

Det er i tillegg registrert vanadium, kobber, vismut, yttrium, jern, nikkel og titan i veldig små mengder (mindre en 0,01%

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Interessant :)

Har også tilgang, og kursing i bruk av PMI apparat. Er relativt nybegynner på kulestøping, så kommer til å ta med "prøvestykker" på jobb, så snart jeg må ut av gjemmekontoret (som egentlig ikke har noen hast ;)). 

Hadde vært interessant å få vite hvordan Brinell verdiene ved PMI test sammenfaller med resultatene til en evt. Hardness test utført med annet utstyr, dersom de som har sendt inn har utført dette ? 

 

Edited by Ruger #1
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

42 minutes ago, Ruger #1 said:

Interessant :)

Har også tilgang, og kursing i bruk av PMI apparat. Er relativt nybegynner på kulestøping, så kommer til å ta med "prøves trykker" på jobb, så snart jeg må ut av gjemmekontoret (som egentlig ikke har noen hast ;)). 

Hadde vært interessant å få vite hvordan Brinell verdiene ved PMI test sammenfaller med resultatene til en evt. Hardness test utført med annet utstyr, dersom de som har sendt inn har utført dette ? 

 

Har desverre ikkje tilgang på hardheitstestar her ute i sjøen. Men, ja, det hadde vore veldig kjekt å ho moglegheita. Har lurt litt på dette sette til Lee. Men det er utsolgt frå Brownells og det tek vel litt tid før dei får det inn igjen

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Ruger #1 said:

@stigamundsen jobber du for et firma som driver med NDT testing ? I så tilfelle burde det vel være mulig å få låne profesjonelt utstyr for å sammenligne/verifisere resultater når du er i land ?

Er bare nyskjerrig på om de er sammenfallende. Da kan jeg stole på egne målinger. 

 

Ja, jobber med NDT i nordsjøen. Har ikkje målt Brinell ifb med testinga mi. Dei verdiane eg oppgir i fyrste posten er teoretiske verdiar. Dei apparata eg har brukt tidligare er ikkje egna til å teste slike små bitar. Er avhengig av litt meir masse i testobjektet for å få korrekte avleisingar. Dette er små apparat tiltenkt bruk i felt. 

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, stigamundsen said:

Resultata frå legeringane frå Tailgunner:

 

Legering 1:

Sn (tinn) 50,6%. Pb (bly) 40,5. Sb (antimon) 5,4%. Cu (kobber) 3,2%. Fe (jern) 0,2%. Bi (vismut) 0,2%. Zr (zirkonium) 0,019%

Det er i tillegg registrert yttrium, jern sink, titan, vanadium, crom og mangan i veldig små mengder (mindre en 

 

Dette kom som en skikkelig overraskelse. Jeg tenkte det var typebly eller lignende jeg hadde fått, men nå sitter jeg i stedet med en haug tinn.

Hvor mye antimon trenger jeg i smelten? Kan jeg blande ned til 5% tinn og 0.5% antimon? Mindre?

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, tailgunner said:

Dette kom som en skikkelig overraskelse. Jeg tenkte det var typebly eller lignende jeg hadde fått, men nå sitter jeg i stedet med en haug tinn.

Hvor mye antimon trenger jeg i smelten? Kan jeg blande ned til 5% tinn og 0.5% antimon? Mindre?

Kva er det du skal støype til? Håndvåpen eller rifle? Det er vel hastigheita du vil oppnå som er ein av dei viktigaste faktorane når det gjeld å velge optimal legering.

 

Du har jo fleire av desse mykje brukte reine tinnlegeringane, 30:1, 20:1, 15:1 osb. Dette er i utgangspunktet bly/tinn-legeringar. Om du har litt antimon i blandinga trur eg du framleis skulle få ein grei legering. Bruker ein "Lead Alloy Calculator" er fant på Cast Boolits- forumet. 5% tinn, 0,5% antimon og resten reint bly gir ein teoretisk hardhet på 11 Brinell. 

Link to comment
Share on other sites

Litt usikker på det. Ganske fersk i støypefaget. Men om du pulverlakkerer er det ikkje vits å bråkjøle frå støypetanga. Men å bråkjøle etter pulverlakkering kan ha ein effekt. 

 

Kva erfaringar har du med pulverlakkering? Skal til å pulverlakkere kuler til 45/70 og 358 Winchester. Bruker du gas checks? Tenkte eg skulle holde meg under 600m/s i begge kaliber, og hadde tenkt å prøve utan fyrst

Link to comment
Share on other sites

Det er vel fleire legeringselementer som er med på å øke hardheten på legeringer. Antimon er vel den viktigste, men som du seier er arsen effektiv. Kobber skal og ha ein fordelaktig effekt. 

 

Om det er sløsing å ha meir en 2% tinn kjem vel an på formålet. Lyman #2 legeringen er jo 5% antimon, 5% tinn og resten bly. Dette er/har vore ein mykje brukt blanding

 

Så er det jo forskjell på hardheit og seigheit/sprøheit. Legeringar med like mykje tinn som antimon skal vere seige. Så om ekspansjon er målet, er kanskje ein slik legering nokon å prøve.  Men om du går for 5% eller 2,5% av tinn eller antimon kjem vel an på hastigheit du vil oppnå, om du bruker gas check eller ikkje og om du pulverlakkerer.  

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, stigamundsen said:

Litt usikker på det. Ganske fersk i støypefaget. Men om du pulverlakkerer er det ikkje vits å bråkjøle frå støypetanga. Men å bråkjøle etter pulverlakkering kan ha ein effekt. 

 

Kva erfaringar har du med pulverlakkering? Skal til å pulverlakkere kuler til 45/70 og 358 Winchester. Bruker du gas checks? Tenkte eg skulle holde meg under 600m/s i begge kaliber, og hadde tenkt å prøve utan fyrst

Pulverlakk er såre enkelt. Jeg er kommer frem til at jeg bråkjøler etter baking med pulverlakk og setter på gascheck til slutt. Lader som om det er mantla kuler men oppnår noe høyere hastighet og god nok presisjon til trening. 

 

@Chiefen.v-2 nå har jeg plutselig store mengder tinn så kan godt sløse litt for å få opp andelen med antimon. Jeg har nok til å legere 200 kg rent bly med 5% tinn om jeg må. Om 0.5% antimon er nok..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, Chiefen.v-2 said:

Øker en utover 2% tinn øker ikke hardhet på kula.

 

Har du testa dette med hardheitsmålar? No bruker eg kanskje denne "Lead Alloy Calculatoren" frå Cast Boolits litt ukritisk, men der oppgir dei 40/1 (2,44% tinn og resten bly) til Brinell 8 og 10/1 (9,09% tinn og resten bly) til Brinell 12. Det kan vere du mister litt hardheit over tid med denne blandinga. Det skal eg ikkje uttale meg om før eg evt får testa det sjølv. 

 

Du finn kalkulatoren her om det skulle vere interresant:

 

https://castboolits.gunloads.com/showthread.php?105952-Lead-alloy-calculators

Edited by stigamundsen
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
9 minutes ago, Stefflus said:

Det stemmer nok, men jeg prøvde 5% for å få bedre utfylling, og syns det hjalp.

Pene og sølvglinsende ble de og.

Mykje bra info i denne tråden:

 

https://castboolits.gunloads.com/showthread.php?40767-Toughness-Of-Lead-tin-antimony-Alloys&highlight=ductile+lead+alloy+bullet+casting

 

Temaet for testinga som vart gjort her var å finne ut kva som gjorde blylegeringar seige, og dermed egna for ekspansjon med minst mogleg vekttap. Trur dei havna på at ei 92/4/4 legering var det beste kompromisset. Er vist eit poeng å ha omtreng like mykje antimon som tinn då desse to då bind seg saman, noko som skulle vere bra for seigheita

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Då kjem resultata frå @stefflus :

 

Prøve  1 (eit fiskelodd og nokre barrar som vart antatt til å vere reint bly:

 

Pb (bly) 98,2. Sn (tinn) 0,42%. Sb (antimon) 0,72%. Bi (vismut) 0,22%. Cd (zirkonium) 0,177%. Pd 0,058

Det er registrert ein del andre elementer men felles for alle er at dei utgjer mindre ein 0,01%

 

Prøve 2 (hjulvekter og teoretisk tilsats) : 

Pb (bly) 93,8%, Sn (tinn) 2,76%. Sb (antimont) 2,67%. Cd (cadmium) 0,15%. Pd (??) 0,05%

 

Prøve 3: 

Sn (tinn) 91,2%. Sb (antimon) 6,35%. Cu (koppar) 2,0%. Pb (bly) 0,19%. Bi (vismut) 0,02%

 

 

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...