Jump to content

Liten demper til hundefører


MakKo100

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg er på utkikk etter ny lyddemper, som er liten og hendig, da jeg går mye med hund. Har nå en grei lyddemper, men den er veldig lang og tung.

 

Lurer derfor på tips til små og hendige lyddempere, som passer bra til hundeførerbruk.

Noen gode tips?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er blitt veldig glad i a-tec optima 45. Bruker den stort sett uten midt modulen når jeg jakter i skogen. Da veier den 235 gram å bygger 9 centimeter. Solid konstruksjon med rustfritt stål i innmaten å god tykkelse i godset på alu ytterrør, så den er godkjent for magnum 

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, MakKo100 said:

Hei.

 

Jeg er på utkikk etter ny lyddemper, som er liten og hendig, da jeg går mye med hund. Har nå en grei lyddemper, men den er veldig lang og tung.

 

Lurer derfor på tips til små og hendige lyddempere, som passer bra til hundeførerbruk.

Noen gode tips?

Freyr Devik 149 fungerer bra for meg. Se også på Svemko Nano.  Begge veier under 200 gram.
 

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg har eid og brukt Svemko short, vekt ca 245 gram. Virker solid og godt bygget.

Bruker nå en Freyr og Devik 196 fordi jeg vant den og at den er enda lettere. 196 gram, ny og funksjonell design. Virker også godt bygget.

Før jeg kjøpte en lett hundeførerdemper lånte jeg en Hausken JD 151. God demper det også, men valget falt på Svemko når jeg skulle kjøpe.

Jeg er i dag godt fornøyd med F og D 196. "Dildofasongen" innbiller jeg meg at gjør at den glir lettere gjennom kvist og at kvist og annet ikke henger seg fast i demperen når jeg går gjennom tett skog. Alle demperne nevnt her og over er lette dempere. Hva du velger kommer litt an på hva du vektlegger av vekt/demping/byggelengde/design, ingen av de blir feil.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...