Jump to content

Redding s bushing die, problem


tailgunner

Recommended Posts

Har kjøpt en redding bushing die til 223’en og får ikke sizet hele halsen.

Bøssingen er brukt tidligere i en annen redding-die med mikrometer på toppen så akkurat den tror jeg er i orden men må likevel spørre. Hullet i bøssingen er forsenket. Kanskje 1 mm eller så og det er ikke langt ifra det jeg mangler å få presset. Finnes det flere typer bøssinger og jeg burde hatt en annen?

 

Halsen blir presset 4,8 mm ned og da har jeg god kontakt med skuldra som settes tilbake mer enn jeg liker. 

Jeg har forsøkt å la bøssingen flyte litt med å bakke ut en kvart tørn og jeg har bunnet den skikkelig så den ikke har noe slingringsmonn i det hele tatt. 

Når jeg måler halsen ligger den ytre diameter på .244 de øverste 4.8 mm før det kommer et trinn opp til .257

 

Tipps og triks?

Link to comment
Share on other sites

Jeg registrerer samme forhold på mine bushing dier, det blir ikke redusert dia helt ned til skulderen.

Men jeg mener det er gunstig for presisjonen. Denne upressede delen av halsen bidrar til å sentre hylsemunningen i kammeret slik at kulen treffer midt i løpet.

Ofte ligger patronen "på bunnen" av kammeret slik at kulen er litt på skrå inn i løpet.

Dårlig forklart, eller er det tydelig hva jeg mener?

Jeg har vurdert å slipe av bushingen, men jeg bruker titannitridbelagte bushinger og da går det ikke.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ja takk, jeg synes det var godt forklart. Da gjenstår det å se om det er gunstig med tanke på kulehold. Minst kulediameter har man jo lært men om 4.8mm er nok så skal jeg klare meg.

Skal måle litt på ppc-hylsene mine. Det er sikkert samme problem men pga den mye lengre halsen har jeg vel ikke registrert det. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...