Jump to content

Innstiling av kikkertsikte. Går ikke langt nok ned.


sliragutten

Recommended Posts

Nyinnkjøpt rifle og kikkert(brukt begge deler). Store forhåpninger på hvordan dette skulle gå.

Riflen er en Remington 788 i kaliber 308win. Kikkert en Zeiss Terra 3-9 x42. Ringer leupold ringer(medium) og quick mount baser. Basene er til en Remington 700 men passer på dette våpenet, dog at jeg ikke har hull til en monteringskrue. 

 

Grovinnstilte kikkert og så at jeg traff 40cm over der jeg siktet. Prøvde å stille ned men bunnet kikkerten(ikke mere klikk). Sikter jeg 30cm under så sitter de midt i Hvordan løser jeg dette? Andre ringer. Har dobbeltsjekket ringer og baser. Disse er slik de skal. 

 

Noen som har tips hvordan jeg skal gå fram. Kan ikke ha lavere ringer da kikkerten vil gå i løpet. 

 

Takker or alle svar :)

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, sliragutten said:

Basene er til en Remington 700 

Mistenker at feilen ligger her. 788 har såvidt jeg vet rund låskasse hele veien, mens 700 er lavere bak. Når du da setter 700-basene, der bakre base er høyere enn framre - på 788en, så peker kikkerten for mye ned.

Litt usikker her, for en 788 er ikke noe man ser hver dag...

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...