Jump to content

Festing av småviltnett


Falk_1

Recommended Posts

Hei,

Det er ofte man må langt opp på fjellet på jakt etter småvilt, det blir ganske tungt og upraktisk å håndbære viltnettet mens enn leter etter flere vilt eller på vei tilbake. Derfor lurte på hvordan folk feste viltnett til jaktsekken, her tenker jeg på universal viltnett uten noe feste til sekken.

 

Har selv en Swedteam backbone ryggsekk.

Link to comment
Share on other sites

Bærer du det i hånda ? 

Strips, gaffa karabinkroker, eller hvilken som helst annen redneckløsning. Bruk fantasien. 

Avispapir, og opp i sekken etter hvert som fangsten får kjølnet er også en løsning. 

Ellers er det lurt å begrense seg dersom børen blir for tung. Man høster, som man sår ;)

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Ruger #1 said:

Bærer du det i hånda ? 

Strips, gaffa karabinkroker, eller hvilken som helst annen redneckløsning. Bruk fantasien. 

Avispapir, og opp i sekken etter hvert som fangsten får kjølnet er også en løsning. 

Ellers er det lurt å begrense seg dersom børen blir for tung. Man høster, som man sår ;)

Som regel knytter jeg det til sekken, men må ofte av med sekken for å stramme. Sist ble det to hare på meg og vart vanskelig å knyte og måtte bære det i hånda.

Link to comment
Share on other sites

Strips er en mulighet, ev. skistropper. Stroppene kan enkelt justeres i lengden. Når det gjelder hare så festes disse helst etter bakbeina oppe på selve sekkelokket. Hvis det er mulig så legger jeg den igjen og tar den med hjem på returen. Etter nedkjøling pakkes den i avispapir og puttes i selve sekken. Det gjelder også ryper, da jeg ikke liker å ha for mye vekt i nettet. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...