Jump to content

Kikkert med avstandsmåler eller separert enhet? Verdt penga?


Lektor

Recommended Posts

Jeg synes håndkikkert med avstandsmåler er veldig greit. En mindre ting å ha med seg. Har selv en Kahles 10x42RF. Vurderte Zeiss/Swaro, men det dobbelte i pris klarte jeg ikke helt å forsvare til mitt bruk. Litt bedre optisk er de, men Kahlesen er slettes ikke dårlig. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kikkert med innebygd avstandsmåler er gull. Jeg falt for en Leica Geovid 10x42 for drøyt 5 år siden, og har aldri sett meg tilbake. Kostet skjorta, men den er en investering for livet (jeg er godt voksen!). Denne kikkerten er min faste følgesvenn på nær sagt alle turer, både i og utenfor jaktsesongen. Det som er ekstra kjekt med et slikt "kombi-verktøy" er at det blir veldig enkelt å trene på avstandsbedømmelse, enten du observerer hjortevilt, fuglelivet eller andre spennende ting i naturen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Leica Geovid 8x42. Fantastisk verktøy. Ikke bare til lange avstander, men også til å verifisere korte hold. Hvor langt unna er den tua der borte, er der mulig å skyte rådyr med hagleløpet der? Det får man øyeblikkelig svar på. Går greit med egen enhet også selvsagt, men mindre pes å ha det i kikkerten. Avstandsmåleren blir brukt da. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...