Jump to content

Våpenbransjen sliter åpenbart i disse Covid 19-tider

Recommended Posts

Ja var positivt ment til @ONE Norseman som opptrer med tydelig profil/konto og kommer med gode svar på alle spørsmål som har kommet til nå. Lov å komme med selvskryt når de ikke skjuler seg bak en anonym konto.

Hadde jeg drevet butikk hadde jeg benyttet meg av sosiale medier uten tvil, tror 70% mine utstyrs kjøp de siste årene er veldig mye påvirket av Kammeret.no og Facebook. Selvfølgelig må man filtrere bort mye svada men sånn er det med all reklame. Fine med Facebook er at jeg selv kan velge "abonnement" fra butikker selv som jeg får reklame fra. Hvordan skulle jeg ellers funnet ut at en liten våpen butikk i Trøndelag solgte skinn gamasjer fra Sør-Afrika?

• Like 2

Jeg kristiserte ikke på noen måte @ONE Norseman, vedkommende opptrer helt OK ihht forumreglene. Tidligere (da vi hadde "motto") hadde vi betegnelsen "bransjetilknyttet". Fra min moderatorfortid husker jeg vi på "drift" hadde gjettekonkurranser om hvem skribenten var, når et produkt eller et firma fikk alt for panegyrisk omtale.

Når det gjelder disse nye lyddemperne, er det veldig interessant å følge med på produktutviklingen. Dette er jo forhold som de fleste firma beskytter bedre enn gullbeholdninger og kronregaler!

Vi har jo hatt noen tråder der det er en smule uklart hvilket forhold skribenten har til produktet som omtales, for eksempel denne:

https://www.kammeret.no/topic/90207-test-av-lindu-rf1500-8x42/

• Like 4

Jeg var innom der i dag og kikka på pistol, og det var ingen ting som tyda på konkurs.
Blide og trivelige folk, avslappa stemning.
Fikk tilbud på innbytte av pistol ved kjøp av ny matchpistol, selv om ventetida på kjøpetillatelse kunne bli 5 - 6 måneder som han sa.

Sannsynligvis gjelder det Remington,  de har fått nye eiere i USA, og ingen vet hvordan det går videre (i følge sladrepressa)  ??

Edited by seawolf

J&F er en av få butikker det virkelig lønner seg å følge med på, de selger jo ut ting til helt enormt bra priser til tider, har selv handlet en del der, ble demobrukte kikkertsikter eller våpen fra utstilling til godt under halv pris.

• Like 2
On 2/10/2021 at 5:33 PM, Ei tohi varjata said:

Remington er jo kjøpt opp og hovedselskapet samt datterselskaper er/blir delt opp i flere underselskaper.

Marlin f.eks er nå eid av Ruger.

Ole

Og Colt ble kjøpt av tsjekkiske CZ . Hovedsakelig for å få fotfeste i USA for å unngå restriksjoner .