Marius11 Posted January 27, 2021 Share Posted January 27, 2021 Jeg skal på rypejakt nå i vinter og har en rifle med .222, hva slags ammunisjon anbefales ut ifra deres anbefaling? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pererik Posted January 27, 2021 Share Posted January 27, 2021 (edited) Det er ikke bare bare å finne fabrikkamunisjon til 222Rem lengre, men finner du helmantelkuler i lav fart er det best. Norma Trainer har relativt høy hastighet(940ms på pakka), så du kan nok oppleve sprengt rype ved uheldig treff. Jeg skyter rypa med scenar Norma Gt eller tilsvarende i lav fart, og helst under 800ms Vo.(dette i 6,5) Edited January 27, 2021 by pererik skriveleifer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius11 Posted January 27, 2021 Author Share Posted January 27, 2021 takk for svar, da skal jeg prøve å finne noe ammunisjon med lav fart og helmantel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts