Jump to content

Ledekomponenter og data


Eddy1

Recommended Posts

Hei,

 

Som ny beggyner av hagle lading sliter jeg en god del.

Har en del cheddite hylser som ønsket er å lade til 30-38gram rype og skogsfugl jakt.

Har noen Wad tips? som er å få tak i her hjemme?

Sliter veldig med å finne krutt og tennheter! er det noen som har noe tips her? Amrikansk krutt ser ut til å være utsolgt over alt.

Har en del V320 og V 3N38 liggende men ikke noe data med cheddite hylse.

Ched. 209 er utsolgt og kommer ikke inn før sommeren hos jakt depoet. Kan jeg benytte noe annet?

 

Håper på noen gode svar og tips:)

 

Eddy

 

Edited by Eddy1
Link to comment
Share on other sites

Med n320 kan du lade 32-34g ladninger. 1,65x33 med Guilandi sg22 eller B&P z2m21. Jaktdepotet har nsi 688 hetter. Dette er sterke hetter som kan sammenlignes med cx2000 til cheddite. Jaktdepotet har også Vectan A1 og A0 krutt som dekker spennet fra 32-38g. Vet ikke om det er noen som har forladnimger.... kjøpte B&P z2m fra veide.no for noen år siden, men jeg vet ikke om han har ennå?? Eller har jeg handlet forladninger fra Italia. Du kommer langt med sg19, sg22 eller z2m18 og z2m21. Er det nye eller brukte cheddite hylser du har? Du finner masse ladedata om du går gjennom trådene her på forumet.

J.A.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar!

Det er skutte Cheddte hylser fra lærduebanen.

Har funnet en del info her ja, men føler ikke jeg er i mål.

Finner ikke noen hetter hos jaktdepet, men jeg får prøve å ringe dem.

Snakket med Veide.no i dag og det kan se ut som han har tre varianter av B&P Wads inne.

Skal sjekke litt på Vectan A1 og AO.

Er det noen som vet om RWS hetter kan benyttes? og endrer dette mye?

 

 

Link to comment
Share on other sites

@Eddy1

 

Använd helt kända  hattar Cheddite, fiocchi, RIO, Nobel sport  för då är det lättare att ge dig råd. 

A1 och A0 är mycket lämpliga till dina behov ( 32-38g )  Z2M   behövs lite högre än dito SG som är dom enklaste att få bra resultat med SG17-19-22 är nästa larvigt lätta att ladda.

Z2M  18-21-24    NS 688 är en mkt bra hatt  ( stark)  helt i klass med cx2000 och sitter mkt bra i alla europeiska hylsor inkl RIO  Du kan växla Cheddite , Fiocchi, Maxam  hylsa utan några större problem  Dom har idag mer eller mindre lika botten propp av plast,välj den hylsa som har bäst plast kvalitet ( Vittja containern efter en större Sportingtävling ) 

VV kruten ger lägre volym är nåt att tänka på åxå 

/ P

Link to comment
Share on other sites

Jag har precis hemkommit efter en skärgårdsjakt  i   -7  i två dagar   och vi laddade båda med Vectan A  krut  och dom levererar fint i kyla en hel dag.

34g A1 laddar jag  1,65-1,70x 34   och A0 har jag laddat  1,85x38 med bra resultat, italienarna laddar 1,90-2,00 x30 men dom har annat klimat, för 32-34g så börja på 1,65

och 38g börja på 1,80 och skjut i  kronograf, räkna med att Z2m ger 8-10 ms mindre än SG 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...