Jump to content

Hvor kan man bestille Swarovski Z5 kikkertsikte?


ejdanielsen

Recommended Posts

Hei!

Siden Swarovski har sluttet å selge Z3 og Z5 i Europa, forstår jeg at det må bestilles fra USA. Jeg har søkt litt, men nettbutikkene jeg har funnet sender ikke til Norge. Noen som har erfaring med dette, og vet om butikk som sender hit?

 

Og: når man kjøper noe ut fra USA, kan man kreve Tax tilbake slik som når man er turist i landet?

 

Link to comment
Share on other sites

Kjøp brukt på finn.no så slipper du dette styret.

Ligger en Z3 her om du ikke er fast bestemt på Z5:

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=204385476

 

Eller kjøp Z6 først som sist, så har du en kikkert du vil være fornøyd med i mange år fremover.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=199787585

Edited by Tobfa
Link to comment
Share on other sites

Njaa..., takker for tips.

Jeg har hatt både Z3 og Z6i og har i dag en Z5 5-25x52 BT som var en av de siste tilgjengelig i Europa.

 

Er nå ute etter en 3,5-18X44 BT til en rimfire fuglerifle. Er eksepsjonelt fornøyd med 5-25 ´en og ser fordeler med å ha et tårn jeg er innkjørt på når jeg bruker flere sikter med komp. Det er jo nok av variabler å ta hensyn til når man prøver å plukke rypen på 130 meter i høyfjellet...

 

Et alternativ kan være Leupold VX3 4,5-14x40, men den er jo heller ikke å få tak i...

Link to comment
Share on other sites

Har forsøkt å få tak i den i 1,5 år. Var to nettbutikker som hadde den på lager og som kunne sende fra USA. Greide dessverre ikke å bestemme meg og det ble utsolgt etter noen dager. Har vært i kontakt med Swarovski, men der var det ingen hjelp å få. 

Link to comment
Share on other sites

Takk for tips, Cruiser.

Tar gjerne imot andre erfaringer også - enten dere har fått til å bestille eller ikke.

 

Jeg har også flere ganger vært i kontakt med Swarovski Norge ang dette. Ingen hjelp å få. Undrer meg at ikke markedet for lette sikter er bedre i Europa. Men oppleves trykket stort nok, kan det kanskje endres, så jo flere som mailer dem jo bedre er det kanskje?

 

Link to comment
Share on other sites

  • Olesøn changed the title to Hvor kan man bestille Swarovski Z5 kikkertsikte?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...