Jump to content

NRA konkurs


Target

Recommended Posts

Det er vel bare en Chapter 11, som gir dem rom til å omstrukturere og i den forbindelse flytte hovedkvarteret sitt til en annen jurisdiksjon. Dette for å unngå noen plagsomme søksmål i NY.

 

Tror de har til salt i såret en stund til.

Edited by PugC
Link to comment
Share on other sites

NRA jobber for interessene til noen våpeneiere.

 

Men de lærer ikke vanlige folk å skyte på ordentlig. Vanlige folk blir bare sett på som en melkeku. De "innvidde" får derimot skikkelig opplæring. 

 

De "innvidde" i NRA bruker skytevåpen til selvforsvar, på en måte som tilsvarer den politiet i Norge bruker.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nei de gjør ikke det.

De jobber for å sikre Wayne LaPierre og hans kompiser sine lønninger og fordeler. Wayne & Co vil ikke bli arbeidsledig. De vil ikke gi slipp på fancy middager med politikere og lobbyister. De vil beholde sine million-lønninger. reiser rundt på førsteklasse

Wayne og Co er så gjennomkorrupte at de ikke bryr seg en dritt om andre enn dem selv.

 

 

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Har hatt inntrykk av at NRA var en organisasjon for skyttere og våpeneiere, men at det i stor grad har gått over til å bli en lobbyorganisasjon for våpenprodusentene slik at de fortsatt kan selge til det sivile markedet. Vet ikke hvor godt det stemmer, men noen andre her vet gjerne mer?

Link to comment
Share on other sites

Det er organisasjoner som Gun Owners of America og Firearms Policy Coalition som faktisk jobber for våpeneieres rettigheter i rettsapparatet der borte og lobbyerer inn mot kongresspolitikere. NRA virker å være mest opptatt av penger, som allerede nevnt.

Link to comment
Share on other sites

NRA har søkt om beskyttelse fra kreditorer for å rekonstruere gjelden. De er ikke konkurs i norsk forstand. 

 

NRA har som alle organisasjoner til slutt vokst forbi medlemmenes behov og over i de ansattes behov. Dette er samme mekanisme som gjør at partier blir mer opptatt av styreverv og som gjør at fagorganisasjoner ansetter informasjonsrådgivere. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Problemet til NRA er at de tar kampene som ikke har noe med 2AD lenger. Før så var de som blant annet GOA er, kompromissløse. Det siste som forårsaket en del medlemsflukt, var at de støttet forbudet mot bump fire stokker.

 

Jeg er selv medlem og mener at de må skifte kursen over til "det gode gamle"

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eneste grunnen til at NRA gjør dette er et desperat forsøk på å unngå etterforskingen til statsadvokater i New York for svindel med medlemsmidler, ulovlig bruk av donasjoner til veldedige organisjoner og annet.

Men nå må denne forespørsele også godkjennes av rettsvesenet i New York, hvor statsadvokatene kan komme med innsigelser, siden NRA sier rett ut at det er kun for å unnslippe rettsakene at de gjør det. 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Fint. NRA gir total F i våpen og våpenrettigheter, og er bare en propagandavinge av GOP.

 

Fins flere organisasjoner i USA som fronter våpensaker mye bedre enn NRA, som later som de bryr seg om våpen helt til det er snakk om å ta våpen fra minoriteter, eller ellers når republikanere vil innskrenke 2A.

Link to comment
Share on other sites

Problemet der er, selvfølgelig, hvis man henter nyhetene sine flere steder enn CNN og norske medier, at man ser at alle premissene hun fører er korrekte. 

 

Konklusjonen hennes gir jeg meg ikke inn på.

 

I andre nyheter: den militære okkupasjonen av Washington DC opprettholdes i påvente av rettssaken mot opposisjonens leder.

  • Haha 1
  • Dont like 1
Link to comment
Share on other sites

et ytterpunkt-------------------------------------------sannheten----------------------------------------------------det andre ytterpunktet

 

 

Trump er ikke Satan og Biden er ikke Jesus; begge er to gamle tullinger.. Synd at det er det USA klarer å stable på beina (ikke at det er så mye bedre her, de fleste av våre politikere har ikke nok på CV-en til å få jobb som skiftleder på en hamburgerrestaurant..).

 

Og kjøp det dere trenger av kuler og krutt, det er lenge til det er noe oversudd å eksportere fra USA

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

For å spore noe veldig av, så er det ikke mye jeg kan komme på som skyttere trenger fra USA? Undermåls våpen og undermåls ammo, overpriset krutt? Jada de lager sikker noe fint også, men det er alltid noen andre som lager det samme, eller bedre.

 

K

  • Like 1
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

Du mener "så er det ikke mye jeg kan komme på som DFS skyttere trenger fra USA"?

 

 

For DSSN er det ett problem. Og veldig mange pistolskyttere bruker våpen fra USA.

8 minutes ago, M67 said:

men det er alltid noen andre som lager det samme, eller bedre.

Og til samme pris?

Link to comment
Share on other sites

Tja, teorien der avhenger litt av hvilken strategi de eventuelt hadde gått for, men et skoleeksempel kunne hatt som fasit at de hadde satt ned prisen for å stimulere høyere salgsvolum. Antatt høyere markedsandel i et slikt senario gjør at de kan tillate seg å ofre noe av nettoen per enhet men fortsatt sitte igjen med en god slump penger. Porsche er, om jeg ikke husker helt feil, de som har høyest netto overskudd per enhet av bilprodusentene i dag, men de er da langt ifra det rikeste konsernet, det oppnår man med salgsvolum.
Teori og praksis er ofte vidt forskjellig dog, og jeg husker å ha gjort mang en analyse på skolen der jeg tenker at premisset bak det hele og tallene tatt ut av ræva på en akademiker som ikke vet at det eksisterer en ekte verden der ute 😄

Ting er ikke svart på hvitt. Fasiten kunne like godt vært at de ser sitt snitt til å skru opp prisen voldsomt fordi folk uansett trenger produktet deres, det er det jeg liker å kalle den mer kyniske fremgangsmåten.

 

Jeg vet ikke om sammenligningen av NRA og NJFF er fair, men jeg vil kommentere på at jeg har ganske nøyaktig null håndfast utbytte av å være medlem av NJFF lokalt, så viljen min til å betale kontigent der er lav. NAF er et interessant eksempel av interesseorganisasjoner som de senere år ser ut til å bry seg minimalt om medlemsmassen sin. Syklister, fotgjengere og i bestefall elbilister er det som er viktig der nå...

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...