MauserGutten Posted January 13, 2021 Share Posted January 13, 2021 Hei! jeg har et luftgevær jeg vil skyte med, jeg bor på et litt avsideliggende sted og bor rett med en skog, har jeg lov til å skyte i skogen hvis jeg har tilattelse fra grunneier og har en fast plass der det er tilstrekkelig avstand fra folk og fe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vass Posted January 13, 2021 Share Posted January 13, 2021 Luftvåpen kan du skyte omtrent hvor det skulle være, har selv blink inne på låven f.eks. Du må huske, som med alle andre våpen, sikker bakgrunn og oversikt over omgivelsene. Det er nok energi i luftvåpen til at det er ugreit å treffe noen. Skal du skyte på annen manns grunn er det nok greit å spørre pent om tillatelse først. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fleskebacon Posted January 13, 2021 Share Posted January 13, 2021 (edited) I tettbygd strøk er det stort sett forbudt, men fornuftig luftskyting i skogen eller på egen eiendom er sjelden noe problem. Forbudet er heller ikke noe som håndheves særlig strengt, så lenge man tar hensyn til omgivelsene og sørger for sikker bakgrunn. Og husk som @vasssier å avklare med grunneier. Edited January 13, 2021 by fleskebacon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MauserGutten Posted January 13, 2021 Author Share Posted January 13, 2021 15 minutes ago, fleskebacon said: I tettbygd strøk er det stort sett forbudt, men fornuftig luftskyting i skogen eller på egen eiendom er sjelden noe problem. Forbudet er heller ikke noe som håndheves særlig strengt, så lenge man tar hensyn til omgivelsene og sørger for sikker bakgrunn. Og husk som @vasssier å avklare med grunneier. Så hvis jeg får tommel opp av grunneier og er på et sted som er forsvarlig å være på så er alt lovlig og ok 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts