Jump to content

Noen med gode løsninger for hjemmelaga "wet-tubmler" ?


SNØ

Recommended Posts

Skal prøve å ta noen bilder i morgen. Har brukt et tomt malingsspann, gjengestang og en vindusviskermotor for å lage min. Bruker varmt vann og sitronsyre for å vaske hylsene. Kapasitet på ca 700 9mm hylser, eller ca 250 308 hylser. Drives av en 12V batterilader i ca 1-2 timer. Bruker et deksel til ei bordvifte for å sile ut hylsene fra syra etterpå, og skyller med vann. Et skikkelig gratisprosjekt for meg, men det fungerer greit. Syra kan brukes flere ganger. 

Link to comment
Share on other sites

Bygget en av en trykksprøyte fra Jula. Fant ikke noen egnet vanntette spann i farten.

Boret hull til bolt i bunnen og brukte en liten bit slange med slangeklemmer som overgang til en vindusvisker motor. Fleksibel overgang til motorakslingen gir litt slakk når festet mellom motor og tank ikke er 100% i senter. Vekten til tanken ligger på 4 hjul skrudd i en plate. Har funket greit i noen år nå.

 

Billig og bra resultat for meg, men trenger en motor og strømforsyning. Det kan fort bli dyrt hvis ikke du har det liggende og er kanskje ikke verd det i forhold et gjennomtenkt ferdig produkt.

Link to comment
Share on other sites

Bruker den der !ed ris og litt Brasso når jeg lader treningsammo i større volum. Blir rent og pent, tar litt tid men det er bare å gjøre noe annet i mellomtiden.

 

Våtvasker, to akslinger (eller rørr eller rundstokk), noen kulelager, drift og gummi på den ene akslingen.

Eller bare google wet tumbler DIY, mange ok løsninger.

 

Edited by Chiefen.v-2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...