Jump to content

Sivilpistol 3, mulige våpen i 45 ACP


midtjo

Recommended Posts

Har begynt å tenke på å anskaffe meg et våpen for sivilpistol kl. 3. Da jeg allerede har og lader for 45 acp er det dette kaliberet jeg ønsker. Spørsmålet blir da, hvilke våpen i 45 acp passer i kassa? Pr. nå så vet jeg at Glock 30 er et alternativ, men hvilke andre alternativer er tilgjengelige i kongeriket?  Magasinkapasitet er selvfølgelig et tema, men et mag. bytte underveis går greit😉

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Colt Officers ACP. 

 

Med den har jeg fordelen av å kunne bruke endel hylstere som egentlig er for fullsize, bla Ted Blocker, Sickinger, Safariland og Bianchi. Jeg bruker til vanlig Ernie Hill, men det har ikke vært å oppdrive til Officers - den er nok for ny.

 

Må nok bytte magasiner ja, men holderne passer også fint så det er OK.

Link to comment
Share on other sites

Er jo gøy med single stack 45 uansett hva du skyter men hvis du ønsker å konkurrere er du håpløst akterutseilt med 8 skudds magasin i Sivil 3.

Øvelsene er jo normalt 10 skudds og med korte hold og korte skytetider havner du laaangt bak resultatmessig hvis du skal bruke 1 sekund pr stage på å bytte mag.

Link to comment
Share on other sites

Det smarte valget er nok noe i 40 S&W men det betyr enda et kaliber å lade til, så derfor 45 acp. Nå får en 10 skudd i en Glock 30, så det er kanskje det eneste valget i 45 acp der en teoretisk kan klare en stage uten å lade om.  

Link to comment
Share on other sites

Selv om normalen er at man setter opp 10 skudd stager i sivilpistol, så er det ikke slik at man pålegges å gjøre det. Man kan sette opp stager med 1 til 5 shoot. Kjøp deg en singel stack i .45 om det er det du ønsker (vi skyter vel for moro skyld, og litt heder og ære i kaffekroken?), bli en del av dem som tar ansvar i klubben din for å sette opp stevner, og sett opp stagene slik at de fungerer fin fint for singel stack også🙂

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sivilpistol er ikke satsningsområde nei, mest for morro og retten til å skryte litt om det går bra :-) Sivilpistolstevnene i klubben er uansett i all hovedsak lagd med så pass mye bevegelse at det er ikke noe voldsomt tap av tid om en må foreta en omlading underveis. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
hk75 skrev (På 11.1.2021 den 13.53):

Selv om normalen er at man setter opp 10 skudd stager i sivilpistol, så er det ikke slik at man pålegges å gjøre det. Man kan sette opp stager med 1 til 5 shoot. Kjøp deg en singel stack i .45 om det er det du ønsker (vi skyter vel for moro skyld, og litt heder og ære i kaffekroken?), bli en del av dem som tar ansvar i klubben din for å sette opp stevner, og sett opp stagene slik at de fungerer fin fint for singel stack også🙂

Kan sette opp tvungen magasinskifte, så er man på likefot...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...