Jump to content

Halvautomat hagle sliter med å veksle patroner


Hans1

Recommended Posts

Hei jeg har arvet en en halvautomat hagle av min far, og når jeg drar på skytebanen og skyter med leirduepatroner har jeg problem med at den ikke klarer å veksle. Er det noen løsning for å få ordnet dette problemet så jeg kan bruke hagla på jakt og på skytebanen? Så vidt jeg husker er hagla en 12 kaliber av merket breda

Link to comment
Share on other sites

Ikke helt uvanlig at en halvauto ikke klarer å veksle leirduepatroner, men fungerer helt fint med jaktpatroner.

Prøv med ett par jaktpatroner og se om den veksler fint da.

Så lenge du kun skyter ett og ett skudd på banen er det vel ikke noe praktisk problem der? Slipper å plukke opp alle tomhylsene og etterpå 😂

Link to comment
Share on other sites

Haha du har jo helt rett der Retsub. Men jeg kom på nå hvor jeg hadde en situasjon hvor jeg ladet med 2 patroner og da hadde jeg plutselig fått meg fullauto 😜😱. Jeg hadde bare tenkt for meg selv at det var bare å bytte ut fjæren med en som er litt svakere, men jeg tror «culot» har et godt poeng med at den rett og slett trenger litt smøring og kjærlighet.

Link to comment
Share on other sites

@Hans1

 

Breda har gjort massor av fina Automater och deras äldre pipor är legendariska i italien, det finns dom som passar in infästningarna på äldre Breda pipor till andra märken.

Kan du ordna med lite bilder där framstocken är borttagen så vi får klart för oss vilken Breda modell du har, börja dock INTE med att smörja nånting innan du vet om eventuella

friktions ringar saknas eller sitter felvända. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...