frankhovin Posted December 26, 2020 Share Posted December 26, 2020 Har fått nytt sikte til min Tanfoglio Match 9mm, og selvsagt passer ingen av de små umbraconøklene jeg har. Vet noen hvilken størrelse sikteskruen har? Jeg har nøkkel som NESTEN passer, men som glipper når jeg tar i, så jeg må konkludere med at det er tommenøkler og ikke mm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razorback Posted December 26, 2020 Share Posted December 26, 2020 Ikke at jeg har her nå. Men ville synes det var veldig rart om italiensk våpen hadde benyttet tommeskrue... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frankhovin Posted December 26, 2020 Author Share Posted December 26, 2020 (edited) Hm, enig i det. Men når den mm-skruen som passer best glipper, så er det vel enten det eller en slitt skrue? Og såvidt jeg kan se har originalsiktet aldri vært demontert før. Hadde helst sett at jeg slapp å ta den til børsemaker, men hvis det glipper en gang til er det vel det jeg må. Edited December 26, 2020 by frankhovin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razorback Posted December 26, 2020 Share Posted December 26, 2020 Ville tatt den helt ut, og fått kjøpt inn noe i bedre kvalitet/sterkere, så den tåler å bli strammet skikkelig. Har vært borti odde ting som 1,5mm umbrako, bruker man 1mm da, er det ikke rart den nesten passer men glipper. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frankhovin Posted December 26, 2020 Author Share Posted December 26, 2020 Er nok det som er løsningen, ja. Årsaken til at jeg skal ha den ut er at jeg har kjøpt et filberoptisk sikte, og dette kommer med egen skrue (som jeg ikke vet om er noe bedre, forøvrig). Men det blir nok børsemaker da; Jeg tør ikke prøve meg med grisepikk e.l. på noe så smått og delikat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elmer K Posted December 26, 2020 Share Posted December 26, 2020 1,5 mm. Samme size som justerskruene avtrekk bl.annet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hombre Posted January 9, 2021 Share Posted January 9, 2021 Håper du har funnet ut av det nå, men det var bare en tanke som streifet meg; I mitt utvalg av finmekanikk- og børsemakerutstyr har jeg en 1,3 mm unbrakonøkkel. 1,5 mm er i min verden helt vanlig, så jeg tenkte kanskje ... Nøkkelen jeg har ligger i originalposen og er merket Facom Hex Key 1,3 mm og er kjøpt hos RS-Online. -og hvorfor jeg har kjøpt den og hva jeg har brukt den til vet jeg ikke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts