Jump to content

Møtte fire menn med nylig skutt hjort


Tau

Recommended Posts

Møtte fire menn med nylig skutt hjort. Nå blir de anmeldt.

En politimann møtte natt til søndag på fire menn fra sørfylket som hadde med seg en nylig skutt hjort.

 

TYSVÆR: Det var en politimann som hadde fri som klokken ti over tolv natt til søndag møtte på fire menn i 30-40-årsalderen i Tysvær.

Operasjonsleder Evy Fjeldheim forteller til Haugesunds Avis at mennene hadde med seg en nylig skutt hjort.

– De kunne ikke dokumentere at de fikk lov til å ha våpen eller at de hadde lov til å skyte hjort i området.

Dermed vil kvartetten, som ifølge Fjeldheim kommer fra Sør-Rogaland, bli anmeldt for tjuvjakt.

https://www.h-avis.no/motte-fire-menn-med-nylig-skutt-hjort-na-blir-de-anmeldt/s/5-62-1115361

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, tussehaugen said:

Kjenner absolutt ingenting til saka, men det er vel slik at med mindre politimannen også er grunneiger og har jaktrett i området så behøver vel ikkje jegerene å framlegge noko som helst til han når han er ute på fritida si.

 

Politi har lov til å gripe inn mot ulovligheter uavhengig av jobb og fritid. Heldigvis.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vil vel anta at det er snusk her ettersom saken er kjørt videre i systemet, bare for å legge den død.


Politimann på fritid  har såklart lov på lik linje som alle oss andre å gripe inn.
Men det må vel også for dei vere eit lovbrudd av eit visst alvorlighet eller skadepotensiale?

Med mitt enkle syn  så vil eg ikkje seie at ein felt hjort i lovleg jakttid og manglande våpenkort er å definere som alvorlig. 

  • Dont like 2
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, tussehaugen said:

Med mitt enkle syn  så vil eg ikkje seie at ein felt hjort i lovleg jakttid og manglande våpenkort er å definere som alvorlig. 

1. Du og jeg vet ikke alt om denne saken, så da er det kanskje greit å ikke mene så mye.

2. Heldigvis har vi egne profesjonelle som er satt til å definere hva som er alvorlig og ikke.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, tussehaugen said:


Politimann på fritid  har såklart lov på lik linje som alle oss andre å gripe inn.
Men det må vel også for dei vere eit lovbrudd av eit visst alvorlighet eller skadepotensiale?

Med mitt enkle syn  så vil eg ikkje seie at ein felt hjort i lovleg jakttid og manglande våpenkort er å definere som alvorlig. 

 

Grensen for at hvermansen kan holde igjen personer som prøver å unndra seg straff er lav.

Dette gjør blant annet at alle har hjemmel til å holde igjen folk som stjeler. Eller du og jeg kan holde igjen en fyllekjører, eller en som slår barna sine på gata.

Altså fysisk holde igjen personen til politiet kommer.

 

Det står om dette i Straffeprosesslovens paragrafer 171-173

Edited by BaconErGodtNamNamNAm
Link to comment
Share on other sites

59 minutes ago, Chiefen.v-2 said:

Da skal du ha god tid, uttrykkning til fyllekjører har vi prøvd å få de til å gjøre men sånt var tydeligvis ikke prioritert, personen var velkjent for de.

"Han ligger stripset på pos. xxx.yyy" ;)

 

K

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...