Jump to content

Top shot


audiurs4

Recommended Posts

Har skutt et par forskjellige loter med Top Shot og de har alle vært forskjellige fra de ørten lotene jeg har skutt av CCI.

Fysisk forskjell på randen, som mistenkes å være grunnen til at CCI ikke vil veksle i ene pistolen mens Top Shot funker fint. Lurer også på om det ikke er litt mer voks på Top Shot. I andre 22 pistolen funker de såpass likt at jeg ikke merker noen stor forskjell, men så skyter jeg vel omtrent som om jeg står på en hoppetusse 😆

Link to comment
Share on other sites

Tror heller ikke at TOP Snot alltid (eller noen gang) er det samme som CCI etc

Har som @vass variabel erfaring med merket.

Tror det er en variant av First Price, Extra etc. hvor man kjøper inn overskudd/får produsert billig, og gir eget merke. 

Som en liten digresjon, så kjøpte jeg for endel år siden en 500 pk Fiochhi std. hos XXL. Hadde en heldemper dengang. Std ammo var normalt stille, men ikke alltid med denne "Lot`en" fra Fiochhi. 

Da jeg begynte å studere kulene, og vokslaget, og deretter sortere patroner etter farge, kunne jeg med sikkerhet skille ut omtrent 30% som ville si pang, og ikke pffhhh... 

CCI har jeg aldri hatt problemer med

 

Link to comment
Share on other sites

TopShot er Frankonia Jagt sitt in-house merke. Jeg vet ikke med resten av utvalget, men de 22LR'ene jeg har er laget av CCI og lot'en har oppført seg identisk som CCI Standard i mine våpen. Men de kan ha endret på det og brukt andre produsenter etter at jeg kjøpte mine. Variasjonene dere har opplevd blant de ulike lot'ene skulle kanskje tyde på det. 

 

https://www.frankonia.de/munition-wiederladen/Artikel.html?lastSelected=f_s_marke&f_s_marke=TOPSHOT+Competition 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...