Jump to content

Vakumpakker - kjøpsråd


Think!

Recommended Posts

Har inntrykk av at det meste fungerer. Begrensningen er kapasiteten som settes av pumpa, dvs at på en liten rimelig pakker må en pause oftere mellom pakking, ellers vil den gå for varmt. Selv et stykket rådyr er for mye å pakke i en fei for disse.

Edited by vavlo
Link to comment
Share on other sites

Jeg ville sett på en med væskemodus, veldig greit å ha hvis man pakker ting som ikke er helt tørt, som feks sauser, marinerte eller blodige kjøttstykker feks.

Hvis det hovedsakelig er nokså tørre ting, så er det meste bra nok, men greit med noe med litt kapasitet på pumpen. 

Link to comment
Share on other sites

Ikke kjøp de billigste, selv om de gjør jobben en stund. Jeg hadde først en billig Mikke Mus-variant, og den sviktet selvfølgelig akkurat da jeg sto midt i en større pakkejobb. Nå har jeg denne, for tiden på salg hos KBK Jakt og Fritid. Den har fungert helt greit i en årrekke, men må ha en liten pause av og til hvis du har mye som skal pakkes. Hvis ikke det som skal i posen er rimelig tørt pleier jeg å putte kjøttstykket ned i en vanlig plastpose før jeg legger det i vakuumeringsposen - da unngår du samtidig å få fuktighet der sveisesømmen skal være. (Jeg har ikke brukt "armen" for vakuumering av glass etc.) 

Edited by Sølvrev
Link to comment
Share on other sites

Kjøpte denne for et par år siden fra OBH Nordica.

OBH Nordica Season Pro vakuumforsegler 7941 - Sous vide og vakuumpakkere - Elkjøp (elkjop.no)


Har pakket ned 5 elger til nå med den, uten problemer. 
Liker at den har dobbel sveising av posen, at den har plass til innebygd rull (for sporadiske oppdrag i heimen), at det er valgbart om posen skal sveises automatisk eller ikke, samt at den har en renne som fanger opp fuktighet hvis noe skulle komme inn under vakuumering.

Edited by Albatrost
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Etter å ha pakket sikkert noen tonn med elgkjøtt opp igjennom årene så vil jeg absolutt anbefale en som sveiser doble sømmer, f.eks den som albatross anbefaler, rimelig og grei.

Da får den aldri luft inn og maten holder seg enda lengre.

i vårt eminente naboland har de ofte en slik til salgs på suomenrinne til en pris på rundt 1500.- den er litt stor men har god vacuumpumpe og tåler å jobbe leenge.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...